Mierzenie etapów sprzedaży oraz konwersji z działań promocyjnych jest kluczowe dla oceny ich skuteczność oraz szybkości pokonywania przez potencjalnych klientów kolejnych etapów. Dzięki temu planowanie oraz egzekucja działań może przebiegać sprawniej.
Jedną z najpowszechniejszych metod pomiarów i obserwacji postępów jest stosowanie tzw. raportów lejkowych (pipeline).
→ Kupiony produkt
lub jeszcze prostszy:
Liczba odbiorców newslettera → klikniętych linków z e-bookiem → pobranych e-booków
Utwórz segmenty dla każdego z etapów ze wskazaniem odpowiednich kryteriów, a następnie utwórz lejek przypisując segmenty do odpowiednich etapów.
I już - gotowe! Takich lejków można stworzyć wiele, a każdy z nich będzie codziennie odświeżany. Co więcej, można sprawdzać jakie kontakty znajdują się na danym etapie lejka.
Sprzedażowe
Pierwszy kontakt → Prezentacja → Wysłana oferta → Negocjacje → Podpisana umowa
Promocyjne
Rejestracja w konkursie → potwierdzenie uczestnictwa → wypełnienie ankiety konkursowej
Odebranie e-maila z promocją → wejście na stronę promocyjną → potwierdzenie zamówienia promocyjnego
E-commerce
Dodanie do koszyka → potwierdzone zamówienie → opłacone zamówienie → wysłane zamówienie → dostarczone zamówienie
Podaj kilka podstawowych informacji. Skontaktujemy się niezwłocznie.