Context-Based marketing nie opiera się tylko na danych zebranych od użytkowników - chociaż jest ich dużo. Przewagą marketingu kontekstowego jest wychwycenie, jak odbiorca zareaguje na czynniki od nas niezależne, takie jak pogoda czy kursy walut.
Klient lubi seriale kryminalne. Jest piątkowe popołudnie, zastanawia się, czy zostać w domu, czy ruszyć na miasto.
Według prognoz, za chwilę zacznie się ulewa. System marketing automation zintegrowany z aplikacją pogodową od razu to wyłapuje i wysyła do Klienta wiadomość, że lepiej usiąść na kanapie i obejrzeć kolejne odcinki serialu.
To jest właśnie ta przewaga. iPresso wie, że Klient przepada za serialami. Wykorzystuje to w określonym kontekście, w czasie rzeczywistym. I to działa.
kupujących wybiera, poleca albo płaci więcej za markę, która skupia się na spersonalizowanej obsłudze
klientów chętniej kupuje od kogoś, kto rozpoznaje ich po imieniu albo poleca produkty na podstawie poprzednich zakupów
internautów irytuje się, kiedy na przeglądanej stronie wyskakują nieistotne dla nich reklamy i promocje.
wszystkich przychodów generowanych jest przez segmentowane, targetowane maile
większy zwrot z inwestycji w wydatki marketingowe zapewnia personalizacja
PRZYKŁAD E-commerce wykorzystuje historię zakupów i zachowania klientów na stronie. Klient często kupuje akcesoria biegowe.
Sklep automatycznie wysyła mu ukierunkowane maile z nowymi modelami butów do biegania. Poza tym personalizuje temat i dodaje imię Klienta.
PRZYKŁAD Biuro podróży personalizuje stronę na podstawie geolokalizacji odwiedzającego i jego historii przeglądania.
Klient lubi wakacje na plaży. Wchodząc na www, widzi złociste piaski i najbardziej atrakcyjne oferty last minute. Mogą to być ramki rekomendacji, albo np. pop-upy.
PRZYKŁAD E-commerce wykorzystuje automatyczne maile przypominające o porzuconych koszykach.
Klient nie dokończył ostatniego zamówienia. Prędko dostaje spersonalizowaną wiadomość z sugestią finalizacji transakcji, ubraną w atrakcyjny, limitowany czasowo rabat.
PRZYKŁAD Dostawca streamingu stawia na zintegrowane, zautomatyzowane podejście.
Wykorzystuje e-maile, SMS i media społecznościowe do promocji nowego sezonu ulubionego serialu Klienta. Dostaje on maila z zapowiedzią, powiadomienie SMS w dniu premiery sezonu, widzi reklamę w social mediach dla podbicia efektu.