E-mail Marketing Expert

ipresso academy

Test na zaawansowanym poziomie, sprawdzający ekspercką wiedzę z zakresu e-mail marketingu.

POZIOM
zaawansowany
format
self-service
formuła
online

Informacje szczegółowe

więcej szczegółów na temat certyfikatu
liczba podejść

3 próby / rok

formuła

Online self-service

format egzaminu

Wielokrotny wybór

termin startu

Do 14 dni

liczba pytań

40

długość egzaminu

40 minut

próg

80%

ważność

2 lata

język

Polski lub angielski

cena

Udział bezpłatny

rodzaj certyfikatu

Certyfikat cyfrowy

Proces certyfikacji

CZYLI JAK KROK PO KROKU WYGLĄDA UDZIAŁ W PROGRAMIE
1

Zgłoszenie

Wypełnij krótki formularz na stronie.

2

Kontakt

Nasz Account Manager skontaktuje się z Tobą i przekaże najważniejsze informacje.

3

Dostępy

Od Account Managera dostaniesz dostęp do wybranego egzaminu.

4

Egzamin

Przechodzisz go w ciągu 14 dni od otrzymania dostępu.

5

Wynik

Wkrótce po egzaminie dostaniesz od Account Managera potwierdzenie uzyskanego wyniku.

6

Certyfikat

Po zdanym egzaminie wpiszemy Cię na listę certyfikacyjną oraz prześlemy cyfrowy certyfikat.

Zakres wymaganej wiedzy

Test z zaawansowanych praktyk e-mail marketingu ma na celu ocenić Twoją wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania kampaniami e-mailowymi, bezpieczeństwa oraz optymalizacji dostarczalności wiadomości.

Sylabus przedstawia szczegółowe tematy, które warto opanować, aby pomyślnie zdać test i efektywnie wykorzystywać e-mail marketing w swojej pracy.

Powodzenia!

1. Autentykacja i bezpieczeństwo e-maili

  • Rozwinięcie skrótów DKIM, SPF i DMARC
  • Zasady konfiguracji i rola tych protokołów w ochronie przed podszywaniem się pod nadawcę
  • Maksymalna liczba look-upów dla dyrektyw w rekordzie SPF

Więcej tutaj

2. Dostarczalność e-maili

  • Techniki rozgrzewania adresów IP
  • Czynniki wpływające na dostarczalność, takie jak jakość bazy kontaktów i konfiguracja protokołów autentykacyjnych
  • Powody twardych (Hard Bounce) i miękkich odbić (Soft Bounce) wiadomości e-mail
  • Strategie poprawy Sender Score

Więcej tutaj

3. Obsługa poczty elektronicznej

  • Protokół SMTP do wysyłki wiadomości e-mail
  • Protokół POP3 i IMAP do obsługi przychodzącej poczty elektronicznej

Więcej tutaj

4. Personalizacja i treść e-maili

  • Możliwości personalizacji treści wiadomości, tematu i nagłówków
  • Zastosowanie dynamicznych bloków w wiadomościach e-mail
  • Zasady tworzenia linków w treści e-maila i stosowanie protokołu SSL dla bezpieczeństwa
  • Wykorzystanie tagów UTM do śledzenia efektywności kampanii e-mailowych

Więcej tutaj

5. Automatyzacja i rodzaje wiadomości

  • Definicja drip e-mail marketingu
  • Typy wiadomości e-mail, w tym e-maile transakcyjne, powitalne oraz kampanie marketingowe
  • Korzyści metody double opt-in
  • Implementacja i korzyści standardu BIMI

Więcej tutaj

6. Analiza i optymalizacja kampanii e-mailowych

  • Obliczanie wskaźników, takich jak open-rate i CTR
  • Korzyści wynikające z feedback loop email marketing
  • Wskaźniki dostępne w Dashboardzie e-mail iPresso, takie jak otwarcia i kliknięcia według urządzeń oraz klientów pocztowych

Więcej tutaj

7. Praktyki unikania spamu

  • Definicja i znaczenie SPAM TRAP
  • Czynniki kwalifikujące wiadomość e-mail jako spam, w tym używanie caps locka, wykrzykników i skróconych linków
  • Strategie unikania czarnej listy dla adresów IP

Więcej tutaj

Zarejestruj się w programie

Wypełnij formularz, aby wziąć udział w programie certyfikacyjnym i uzyskać certyfikat E-mail Marketing Expert.

FAQ czyli najczęściej zadawane pytania

Kiedy poznam wynik?

Wynik egzaminu będzie widoczny od razu po zakończeniu egzaminu.

Jak mogę wziąć udział w programie certyfikacyjnym?

Cały proces certyfikacyjny rozpisaliśmy w tej sekcji.

Czy mój wynik będzie widoczny na certyfikacie?

Nie, na certyfikacie wynik egzaminu nie jest widoczny. Dostęp do informacji na temat Twojego wyniku masz tylko Ty oraz organizator.

Czy mój wynik będzie widoczny w bazie?

Nie, w bazie wynik egzaminu nie jest widoczny. Dostęp do informacji na temat Twojego wyniku masz tylko Ty oraz organizator.

Co jeśli nie uda mi się zdać?

Do egzaminu możesz podejść 3 razy. Jeśli wszystkie próby zakończą się niepowodzeniem, do kolejnego egzaminu możesz podejść po roku od ostatniej próby.

Czy udział w programie jest płatny?

Udział w iPresso Academy jest bezpłatny.

Jak długo ważny jest certyfikat?

Certyfikat ważny jest przez 2 lata od dnia zdanego egzaminu.

Gdzie mogę sprawdzić wiarygodność certyfikatu?

Certyfikat możesz zweryfikować za pomocą formularza na stronie głównej iPresso Academy.

Jak przygotować się do egzaminu?

Praktyka jest najlepszym treningiem :) Korzystaj z programu iPresso, sprawdzaj możliwości, testuj rozwiązania. Wiedzę o Marketing Automation znajdziesz też w naszym Help Center oraz na blogu.

Zobacz iPresso w działaniu

Dowiedz się, jak iPresso może wspierać rozwój Twojej firmy. Umów się na demo i poznaj pełnię możliwości naszego systemu Marketing Automation.