Zastosowanie wiadomości powitalnych i spersonalizowanych rekomendacji

region
Europa
branża
Media and Entertainment
17%
Wzrost zaangażowania klientów
19%
Wzrost sprzedaży biletów
22%
Wzrost retencji

Wyzwanie

Firma zajmująca się organizacją i transmisją wydarzeń na żywo (koncerty, festiwale, premiery filmowe) chciała zachęcić nowych klientów do większej aktywności oraz częstego korzystania z jej usług. Zróżnicowanie ofertowe sprawiało, że nowym klientom mogły wyświetlić się propozycje nieodpowiednie dla ich potrzeb. Z tego powodu firma potrzebowała narzędzi, które umożliwią wyświetlanie spersonalizowanych rekomendacji oferty.

Działanie

  1. Zbieranie danych o klientach
    Dzięki iPresso firma zebrała i uporządkowała informacje o użytkownikach. Wiedząc o zainteresowaniach mogła spersonalizować wiadomości i rekomendacje oferty.
  1. Segmentacja kontaktów
    Zostały utworzone m.in. segmenty z nowymi klientami oraz z tymi, którzy interesują się koncertami muzyki poważnej, czekają na premiery filmów akcji, z chęcią uczestniczą w festiwalach muzycznych.
  1. Automatyczna wysyłka wiadomości powitalnych
    Do nowych klientów zostały wysłane krótkie maile z podziękowaniami za wybór oferty firmy oraz z informacjami o nadchodzących wydarzeniach. Dzięki iPresso firma dodała dynamicznie zmieniającą się treść, więc automatycznie miłośnik filmów akcji otrzymywał inną rekomendację oferty niż fan muzyki poważnej.
  1. Wykorzystanie ramek rekomendacji
    Dodatkowo firma zdecydowała się na użycie ramek rekomendacji na swojej stronie internetowej, przez co klientom zaczęły wyświetlać się oferty, które najbardziej ich interesują.

Efekty

  • Zaangażowanie klientów wzrosło o 17%. Nowi użytkownicy chętnie brali udział w różnego rodzaju akcjach organizowanych przez firmę oraz kupowali więcej biletów na wydarzenia.
  • Dzięki wysyłce wiadomości tylko do wybranych segmentów, firma zaoszczędziła 12% wydatków przeznaczonych na kampanie reklamowe.
  • Wykorzystanie automatyzacji marketingu pozwoliło zaoszczędzić wiele godzin związanych z tworzeniem i wysyłką wiadomości.
  • Użytkownicy chętnie wracali do firmy i korzystali z rekomendacji, które pojawiały się na stronie. O 22% wzrosła retencja klientów.
  • Firma odnotowała 19% wzrost sprzedaży biletów.
Sprawdź iPresso Media and Entertainment

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami