Wyzwanie
Firma zajmująca się organizacją i transmisją wydarzeń na żywo (koncerty, festiwale, premiery filmowe) chciała zachęcić nowych klientów do większej aktywności oraz częstego korzystania z jej usług. Zróżnicowanie ofertowe sprawiało, że nowym klientom mogły wyświetlić się propozycje nieodpowiednie dla ich potrzeb. Z tego powodu firma potrzebowała narzędzi, które umożliwią wyświetlanie spersonalizowanych rekomendacji oferty.
Działanie
- Zbieranie danych o klientach
Dzięki iPresso firma zebrała i uporządkowała informacje o użytkownikach. Wiedząc o zainteresowaniach mogła spersonalizować wiadomości i rekomendacje oferty.
- Segmentacja kontaktów
Zostały utworzone m.in. segmenty z nowymi klientami oraz z tymi, którzy interesują się koncertami muzyki poważnej, czekają na premiery filmów akcji, z chęcią uczestniczą w festiwalach muzycznych.
- Automatyczna wysyłka wiadomości powitalnych
Do nowych klientów zostały wysłane krótkie maile z podziękowaniami za wybór oferty firmy oraz z informacjami o nadchodzących wydarzeniach. Dzięki iPresso firma dodała dynamicznie zmieniającą się treść, więc automatycznie miłośnik filmów akcji otrzymywał inną rekomendację oferty niż fan muzyki poważnej.
- Wykorzystanie ramek rekomendacji
Dodatkowo firma zdecydowała się na użycie ramek rekomendacji na swojej stronie internetowej, przez co klientom zaczęły wyświetlać się oferty, które najbardziej ich interesują.
Efekty
- Zaangażowanie klientów wzrosło o 17%. Nowi użytkownicy chętnie brali udział w różnego rodzaju akcjach organizowanych przez firmę oraz kupowali więcej biletów na wydarzenia.
- Dzięki wysyłce wiadomości tylko do wybranych segmentów, firma zaoszczędziła 12% wydatków przeznaczonych na kampanie reklamowe.
- Wykorzystanie automatyzacji marketingu pozwoliło zaoszczędzić wiele godzin związanych z tworzeniem i wysyłką wiadomości.
- Użytkownicy chętnie wracali do firmy i korzystali z rekomendacji, które pojawiały się na stronie. O 22% wzrosła retencja klientów.
- Firma odnotowała 19% wzrost sprzedaży biletów.