Wyzwanie
Sklep internetowy zauważył, że wiele osób dokonuje pojedynczych zakupów i nie wraca z powrotem do sklepu internetowego. Z uwagi na rozbudowaną ofertę użytkownicy gubili się na stronie i nie potrafili w krótkim czasie znaleźć produktów, które pasowałyby do ich preferencji. Koszyki zakupowe zawierały zwykle nie więcej niż trzy towary.
Firma uznała, że stworzy wiadomości powitalne dla nowych klientów, którzy niedawno sfinalizowali pierwszą transakcję. W mailach powinny pojawiać się rekomendacje oparte na zainteresowaniach konkretnego odbiorcy, więc firma szukała narzędzi umożliwiających dodawanie dynamicznych treści.
Działanie
- Segmentacja kontaktów
Użytkownicy zostali podzieleni na grupy pod kątem różnych zainteresowań i aktywności. Jeden segment zawierał tylko nowych klientów z pierwszym zakupem.
- Uporządkowanie bazy produktów w Feed Managerze
Firma wykorzystała Feed Managera od iPresso, żeby móc pobierać dane produktowe i dopasowywać rekomendacje do odbiorców.
- Stworzenie wiadomości powitalnych z rekomendacjami
Dzięki zastosowaniu łatwego w obsłudze edytora Drag&Drop, firma stworzyła własne szablony i przygotowała spersonalizowane wiadomości z dynamiczną treścią.
- Zautomatyzowanie wysyłek
Firma użyła scenariuszy iPresso, dzięki którym wiadomości zostały automatycznie wysłane do nowych klientów.
Efekty
- Odpowiednio dobrane rekomendacje przyczyniły się do zakupów większej ilości rzeczy i wzrostu średniej wartości zamówienia o 17%.
- Współczynnik konwersji wzrósł o 25%. Sklep przyciągnął wielu nowych kupujących.
- Firma zauważyła wzrost zaangażowania użytkowników o 14%.
- Spersonalizowane wiadomości z opisanymi rekomendacjami sprawiły, że firma zyskała wielu lojalnych kupujących. Retencja klientów wzrosła o 22%.