Wyzwanie
Firma z branży FMCG otwarła dwa nowe sklepy stacjonarne w Polsce. Przeprowadziła kampanię, reklamującą wielkie otwarcie. Nie zdobyła jednak takiego zainteresowania, na jakie liczyła, a w dodatku przepaliła znaczną część budżetu. Firma uznała, że reklamy wyświetlały się odbiorcom z różnych części kraju - zamiast do tych z bezpośredniej okolicy sklepów stacjonarnych. Zaczęła więc poszukiwania narzędzi, które pozwolą jej przeprowadzić precyzyjny marketing lokalny.
Działanie
- Segmentacja odbiorców
Dzięki iPresso firma mogła z łatwością podzielić konsumentów na grupy i wyodrębnić tych, którzy mieszkają najbliżej konkretnego sklepu. - Tworzenie GeoPunktów
Firma wykorzystała nowoczesne narzędzie iPresso do określenia pozycji swoich punktów stacjonarnych i wyeliminowała kontakty, mieszkające zbyt daleko. - Wysyłka spersonalizowanych wiadomości
Konsumenci otrzymali maile oraz SMS-y informujące o placówce stacjonarnej w okolicy wraz z dostępnymi tam promocjami. Personalizacja i segmentacja umożliwiły automatyczny dobór treści do odbiorcy.
Efekty
- Firmie udało się zbudować świadomość marki na rynku lokalnym. 31% konsumentów wracało do placówek stacjonarnych.
- Konsumenci chętnie odczytywali wiadomości o lokalnych promocjach. Ponad 30% konsumentów kliknęło w link, żeby dowiedzieć się więcej o udogodnieniach w danej placówce stacjonarnej.
- Nastąpił wzrost sprzedaży o 28% ze względu na duże zainteresowanie konsumentów, mieszkających w pobliżu stacjonarnego sklepu.
- O 15% wzrosła średnia wartość zamówienia, a konsumenci często dorzucali do koszyka produkty promocyjne, reklamowane w lokalnej placówce.