Zastosowanie kampanii lokalnych do zwiększenia sprzedaży

region
Europa
branża
FMCG
28%
Wzrost sprzedaży
31%
Wzrost liczby powracających konsumentów
15%
Wzrost średniej wartości zamówienia

Wyzwanie

Firma z branży FMCG otwarła dwa nowe sklepy stacjonarne w Polsce. Przeprowadziła kampanię, reklamującą wielkie otwarcie. Nie zdobyła jednak takiego zainteresowania, na jakie liczyła, a w dodatku przepaliła znaczną część budżetu. Firma uznała, że reklamy wyświetlały się odbiorcom z różnych części kraju - zamiast do tych z bezpośredniej okolicy sklepów stacjonarnych. Zaczęła więc poszukiwania narzędzi, które pozwolą jej przeprowadzić precyzyjny marketing lokalny.

Działanie

  1. Segmentacja odbiorców
    Dzięki iPresso firma mogła z łatwością podzielić konsumentów na grupy i wyodrębnić tych, którzy mieszkają najbliżej konkretnego sklepu.
  2. Tworzenie GeoPunktów
    Firma wykorzystała nowoczesne narzędzie iPresso do określenia pozycji swoich punktów stacjonarnych i wyeliminowała kontakty, mieszkające zbyt daleko.
  3. Wysyłka spersonalizowanych wiadomości
    Konsumenci otrzymali maile oraz SMS-y informujące o placówce stacjonarnej w okolicy wraz z dostępnymi tam promocjami. Personalizacja i segmentacja umożliwiły automatyczny dobór treści do odbiorcy.

Efekty

  • Firmie udało się zbudować świadomość marki na rynku lokalnym. 31% konsumentów wracało do placówek stacjonarnych.
  • Konsumenci chętnie odczytywali wiadomości o lokalnych promocjach. Ponad 30% konsumentów kliknęło w link, żeby dowiedzieć się więcej o udogodnieniach w danej placówce stacjonarnej.
  • Nastąpił wzrost sprzedaży o 28% ze względu na duże zainteresowanie konsumentów, mieszkających w pobliżu stacjonarnego sklepu.
  • O 15% wzrosła średnia wartość zamówienia, a konsumenci często dorzucali do koszyka produkty promocyjne, reklamowane w lokalnej placówce.
Sprawdź iPresso FMCG

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami