Wyzwanie
Szkoła językowa chciała zachęcić studentów do rejestracji na dodatkowe kursy języka angielskiego. Dotychczasowe działania marketingowe nie przyniosły żadnych efektów, więc postanowiła przyciągnąć uwagę darmowymi materiałami językowymi dla wszystkich, którzy zarejestrują się na kurs. Dodatkowymi problemami były: niezbyt zachęcający wygląd formularzy rejestracyjnych, a także drobne błędy przy uruchomieniu go na urządzeniach mobilnych. Szkoła językowa zaczęła szukać narzędzi, dzięki którym stworzy estetyczne i responsywne formularze z lead magnetami.
Działanie
- Przygotowanie formularzy
Dzięki iPresso, szkoła językowa przygotowała nowe, przejrzyste formularze, które wczytywały się poprawnie na każdym urządzeniu. W ten sposób studenci mogli bez problemów zarejestrować się na kurs przez komórkę.
- Umieszczenie pop-upów, zachęcających do rejestracji
Na stronie internetowej pojawiły się pop-upy, które przyciągały odbiorców wiadomością o materiałach dodatkowych, jakie można dostać po zarejestrowaniu się na kurs.
- Stworzenie powiadomień z linkiem do formularza
Szkoła językowa wysłała studentom spersonalizowane maile. W treści podała link do formularza, krótki opis kursów oraz informacje o materiałach dodatkowych, które otrzymają zarejestrowane osoby.
- Automatyczna wysyłka materiałów dodatkowych
Do wszystkich, którzy wypełnili formularze, zostały wysłane pomoce naukowe oraz różnego rodzaju karty ćwiczeń.
Efekty
- Nowe formularze spodobały się studentom, więc o 21% wzrosła liczba rejestracji na kursy.
- Szkoła językowa odnotowała spadek porzuconych formularzy.
- O 16% wzrosło zadowolenie studentów.
- Dzięki wykorzystaniu pop-upów, na kursy zapisali się nie tylko obecni studenci, ale również osoby zainteresowane rozpoczęciem nauki w szkole językowej. Konwersja wzrosła o 14%.