Wyzwanie
Firma z branży e-commerce nie widziała efektów kampanii marketingowych. Co więcej, zwiększała się liczba porzuconych koszyków. Mimo wysyłki wielu wiadomości mailowych, klienci nie reagowali na przypomnienia o produktach dodanych do koszyka. Kampanie marketingowe miały bardzo niski wskaźnik otwarć. Dotychczasowe formy komunikacji z klientami były niewystarczające, więc firma postanowiła poszukać pomocnych narzędzi.
Działanie
- Segmentacja kontaktów
Klienci zostali podzieleni na grupy pod względem ich aktywności i zainteresowań. Jeden segment zawierał tylko osoby, które w ostatnim czasie przerwały proces zakupowy.
- Wysyłka spersonalizowanych kampanii marketingowych
Dzięki iPresso firma wykorzystała zarówno e-mail marketing, jak i też SMS marketing. Początkowo reklamy nowych produktów zostały rozesłane jako maile, ale do tych, którzy nie odczytali ich w ciągu 24 godzin, przychodziły również krótkie wiadomości SMS.
- Ratowanie porzuconych koszyków
Do klientów, którzy nie dokończyli zakupów zostały rozesłane spersonalizowane wiadomości z przypomnieniem o czekających produktach w koszyku.
- Automatyzacja
Firma użyła scenariuszy iPresso do zautomatyzowania kampanii i wysyłki odpowiednich wiadomości wyłącznie do segmentów, spełniających określone warunki.
- Analiza wyników
Firma zaobserwowała, że niektóre kontakty z bazy nigdy nie odczytywały wiadomości mail. Po otrzymaniu SMS ich reakcja była zwykle niemal natychmiastowa, więc w kolejnych kampaniach firma nie wysłała już do takich osób maili, a jedynie SMS-y.
Efekty
- Zaangażowanie klientów wzrosło o 31%, a współczynnik klikalności w linki wzrósł o 21% z uwagi na wykorzystanie różnych form komunikacji z odbiorcą.
- Dzięki iPresso firma zaoszczędziła wydatki przeznaczone na kampanie marketingowe. Zamiast wysyłki wielu nieodczytywanych wiadomości mail wykorzystała połączenie email marketingu i SMS marketingu oraz segmentację kontaktów, przez co kampanie zostały rozesłane wyłącznie do części kontaktów.
- Dodatkowe powiadomienia SMS przy porzuconym procesie sprawiły, że część klientów powróciło do sklepu i dokończyło zakupy. Wskaźnik porzuconych koszyków spadł o 15%.
- Kampanie marketingowe łączące maile i SMS-y spodobały się klientom. Średnia wartość zamówienia wzrosła o 16%.