Wyzwanie
Dystrybutor treści wideo, posiadający platformę streamingową, chciał zachęcić klientów do wykupienia pakietów dodatkowych. Planowana kampania marketingowa miała wyróżniać się na tle konkurencji i zaskakiwać odbiorcę. Firma postanowiła zastosować real time marketing i wybrać narzędzia, które umożliwią kontakt tylko z konkretnymi klientami.
Podejmowane działania miały zwiększyć sprzedaż dodatkowych pakietów na platformie streamingowej oraz mocniej zaangażować klientów.
Działanie
- Segmentacja kontaktów
Klientów podzielono na grupy pod kątem zainteresowań i aktywności związanych z oglądanymi wcześniej filmami.
- Zastosowanie iPresso Satellite
Firma wykorzystała iPresso Satellite i zaplanowała, że kampania zostanie wysłana wyłącznie do osób, u których obecnie pada deszcz.
- Automatyczna wysyłka wiadomości
W krótkich wiadomościach zawarto dynamicznie zmieniające się elementy, aby spersonalizować treści. To, co je łączyło, to propozycja skorzystania z oferty w deszczowy dzień. Dzięki scenariuszom MA firma nie musiała ręcznie planować wysyłek, ponieważ każdy odbiorca spełniający podane warunki otrzymał automatycznie wiadomość.
Efekty
- Firma zaobserwowała 19% wzrost sprzedaży subskrypcji. Klienci z chęcią kupowali pakiety w deszczowe dni i oglądali więcej filmów.
- Widzowie częściej kupowali pakiety, które dzięki personalizacji i segmentacji lepiej odpowiadały na ich potrzeby. Zaangażowanie klientów wzrosło o 16%.
- Firma przyciągnęła klientów nietypową kampanią z wykorzystaniem marketingu czasu rzeczywistego. Wskaźnik retencji wzrósł o 15%.
- Klienci zainteresowali się spersonalizowanymi wiadomościami i kupowali pakiety, które były rekomendowane w wiadomościach jako idealne na deszczowe dni. Liczba klientów z kilkoma wykupionymi pakietami wzrosła o 21%.