Wykorzystanie marketingu czasu rzeczywistego

region
Europa
branża
Media and Entertainment
16%
Wzrost zaangażowania
19%
Wzrost sprzedaży subskrypcji
21%
Wzrost liczby klientów z wykupionymi kilkoma pakietami

Wyzwanie

Dystrybutor treści wideo, posiadający platformę streamingową, chciał zachęcić klientów do wykupienia pakietów dodatkowych. Planowana kampania marketingowa miała wyróżniać się na tle konkurencji i zaskakiwać odbiorcę. Firma postanowiła zastosować real time marketing i wybrać narzędzia, które umożliwią kontakt tylko z konkretnymi klientami.

Podejmowane działania miały zwiększyć sprzedaż dodatkowych pakietów na platformie streamingowej oraz mocniej zaangażować klientów.

Działanie

  1. Segmentacja kontaktów
    Klientów podzielono na grupy pod kątem zainteresowań i aktywności związanych z oglądanymi wcześniej filmami.
  1. Zastosowanie iPresso Satellite
    Firma wykorzystała iPresso Satellite i zaplanowała, że kampania zostanie wysłana wyłącznie do osób, u których obecnie pada deszcz.
  1. Automatyczna wysyłka wiadomości
    W krótkich wiadomościach zawarto dynamicznie zmieniające się elementy, aby spersonalizować treści. To, co je łączyło, to propozycja skorzystania z oferty w deszczowy dzień. Dzięki scenariuszom MA firma nie musiała ręcznie planować wysyłek, ponieważ każdy odbiorca spełniający podane warunki otrzymał automatycznie wiadomość.

Efekty

  • Firma zaobserwowała 19% wzrost sprzedaży subskrypcji. Klienci z chęcią kupowali pakiety w deszczowe dni i oglądali więcej filmów.
  • Widzowie częściej kupowali pakiety, które dzięki personalizacji i segmentacji lepiej odpowiadały na ich potrzeby. Zaangażowanie klientów wzrosło o 16%.
  • Firma przyciągnęła klientów nietypową kampanią z wykorzystaniem marketingu czasu rzeczywistego. Wskaźnik retencji wzrósł o 15%.
  • Klienci zainteresowali się  spersonalizowanymi wiadomościami i kupowali pakiety, które były rekomendowane w wiadomościach jako idealne na deszczowe dni. Liczba klientów z kilkoma wykupionymi pakietami wzrosła o 21%.
Sprawdź iPresso Media and Entertainment

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami