Wykorzystanie kodów promocyjnych na opakowaniach

region
Europa
branża
FMCG
17%
Wzrost średniej wartości zamówienia
32%
Wzrost sprzedaży promocyjnych produktów
19%
Wzrost retencji konsumentów

Wyzwanie

Firma z branży FMCG zauważyła spadek sprzedaży niektórych produktów. Podejmowane dotychczas działania marketingowe nie przyniosły oczekiwanych efektów.

Chcąc zachęcić konsumentów do dokonywania zakupów, firma postanowiła wdrożyć u siebie system iPresso i uruchomić loterię z wykorzystaniem specjalnych kodów promocyjnych, nadrukowanych na opakowaniach produktów.

Działanie

  1. Analizowanie zachowań użytkowników
    Dzięki iPresso firma zidentyfikowała potrzeby i preferencje osób, wybierających jej produkty. W ten sposób określiła, na jakich opakowaniach znajdą się kody promocyjne.
  2. Personalizacja wiadomości o loterii
    Konsumenci dostali automatycznie wysłane powiadomienia SMS i mail z najważniejszymi informacjami o loterii. Dodanie spersonalizowanych treści sprawiło, że więcej odbiorców zainteresowało się tą akcją.
  3. Wygenerowanie kodów promocyjnych
    We współpracy z iPresso firma wygenerowała unikalne kody promocyjne, które zostały naniesione na opakowania.
  4. Stworzenie formularzy dla uczestników
    Użytkownicy, którzy kupili promocyjne produkty z kodami, zarejestrowali się do loterii poprzez wypełnienie krótkiego formularza, który firma zrobiła z wykorzystaniem narzędzia iPresso do tworzenia formularzy.
  5. Powiadomienia o zwycięzcach
    Ci, których kody zostały wylosowane, otrzymali automatyczną wiadomość mail z gratulacjami i formularzem zwycięzcy, gdzie po podaniu poprawnych danych na adres zostały wysłane nagrody.

Efekty

  • Loteria z unikalnymi kodami promocyjnymi przyciągnęła większą ilość konsumentów oraz przyczyniła się do częstszych zakupów. Retencja konsumentów wzrosła o 19%.
  • Formularze dla osób biorących udział w loterii wypełniło ponad 40% konsumentów z bazy kontaktów, więc akcja okazała się trafiona.
  • Z uwagi na odpowiedni wybór produktów, na których zostały nadrukowane kody promocyjne, konsumenci dorzucali promocyjne opakowania do koszyków, przez co średnia wartość zamówienia wzrosła o 17%.
  • Firma odnotowała 32% wzrostu sprzedaży promocyjnych produktów w czasie trwania loterii.
Sprawdź iPresso FMCG

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami