Wyzwanie
Firma z branży FMCG zauważyła spadek sprzedaży niektórych produktów. Podejmowane dotychczas działania marketingowe nie przyniosły oczekiwanych efektów.
Chcąc zachęcić konsumentów do dokonywania zakupów, firma postanowiła wdrożyć u siebie system iPresso i uruchomić loterię z wykorzystaniem specjalnych kodów promocyjnych, nadrukowanych na opakowaniach produktów.
Działanie
- Analizowanie zachowań użytkowników
Dzięki iPresso firma zidentyfikowała potrzeby i preferencje osób, wybierających jej produkty. W ten sposób określiła, na jakich opakowaniach znajdą się kody promocyjne. - Personalizacja wiadomości o loterii
Konsumenci dostali automatycznie wysłane powiadomienia SMS i mail z najważniejszymi informacjami o loterii. Dodanie spersonalizowanych treści sprawiło, że więcej odbiorców zainteresowało się tą akcją. - Wygenerowanie kodów promocyjnych
We współpracy z iPresso firma wygenerowała unikalne kody promocyjne, które zostały naniesione na opakowania. - Stworzenie formularzy dla uczestników
Użytkownicy, którzy kupili promocyjne produkty z kodami, zarejestrowali się do loterii poprzez wypełnienie krótkiego formularza, który firma zrobiła z wykorzystaniem narzędzia iPresso do tworzenia formularzy. - Powiadomienia o zwycięzcach
Ci, których kody zostały wylosowane, otrzymali automatyczną wiadomość mail z gratulacjami i formularzem zwycięzcy, gdzie po podaniu poprawnych danych na adres zostały wysłane nagrody.
Efekty
- Loteria z unikalnymi kodami promocyjnymi przyciągnęła większą ilość konsumentów oraz przyczyniła się do częstszych zakupów. Retencja konsumentów wzrosła o 19%.
- Formularze dla osób biorących udział w loterii wypełniło ponad 40% konsumentów z bazy kontaktów, więc akcja okazała się trafiona.
- Z uwagi na odpowiedni wybór produktów, na których zostały nadrukowane kody promocyjne, konsumenci dorzucali promocyjne opakowania do koszyków, przez co średnia wartość zamówienia wzrosła o 17%.
- Firma odnotowała 32% wzrostu sprzedaży promocyjnych produktów w czasie trwania loterii.