Wykorzystanie eCouponingu do promocji nowych pakietów

region
Europa
branża
Media and Entertainment
18%
Wzrost współczynnika konwersji
25%
Wzrost subskrypcji nowych pakietów
16%
Wzrost retencji subskrybentów

Wyzwanie

Firma zajmująca się dystrybucją treści wideo (filmy, seriale, programy telewizyjne) na platformie streamingowej wprowadziła nowe pakiety. Każdy z nich był tematyczny oraz zawierał oryginalne produkcje dostępne tylko dla subskrybentów. Niestety dotychczasowe działania nie przyciągnęły wielu klientów. Z tego powodu firma potrzebowała narzędzi, które zachęcą klientów do skorzystania z oferty. 

Dystrybutor treści wideo postanowił wysłać spersonalizowane wiadomości z kodem rabatowym do wykorzystania wyłącznie na subskrypcję najnowszych pakietów.

Działanie

  1. Zbieranie danych o odbiorcach
    Firma zaczęła monitorować aktywność klientów, żeby móc spersonalizować wiadomość i zaproponować subskrypcję pakietu, który najbardziej będzie odpowiadać do zainteresowań konkretnej osoby.
  1. Segmentacja
    Użytkownicy zostali podzieleni na segmenty na podstawie zebranych danych. Segmentacja ułatwiła komunikację z klientem i personalizację treści.
  1. Wygenerowanie kodów rabatowych
    Dystrybutor treści wideo wygenerował unikalne kody rabatowe na nowe pakiety, korzystając z eCouponingu.
  1. Spersonalizowanie wiadomości i dopasowanie rekomendacji pakietu
    Dzięki iPresso do miłośników horrorów trafiły kody rabatowe z reklamą pakietu z filmami grozy, natomiast wielbiciele komedii otrzymali w wiadomości rekomendację pakietu z produkcjami, które mają rozbawić do łez.

Efekty

  • Kody rabatowe zachęciły klientów do wyboru nowych pakietów. Ich sprzedaż wzrosła o 25%.
  • Nowe pakiety cieszyły się dużym zainteresowaniem zarówno wśród nowych, jak i też stałych klientów. O 18% wzrósł współczynnik konwersji i zainteresowani ofertą firmy z chęcią zaczęli subskrybować dany pakiet.
  • Użytkownikom spodobały się spersonalizowane wiadomości i oczekiwali ich w przyszłości. Nastąpił spadek rezygnacji z otrzymywania informacji marketingowych o 10%.
  • Retencja subskrybentów wzrosła o 16% i firma zyskała wielu lojalnych klientów.
Sprawdź iPresso Media and Entertainment

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami