Wyzwanie
Firma zajmująca się dystrybucją treści wideo (filmy, seriale, programy telewizyjne) na platformie streamingowej wprowadziła nowe pakiety. Każdy z nich był tematyczny oraz zawierał oryginalne produkcje dostępne tylko dla subskrybentów. Niestety dotychczasowe działania nie przyciągnęły wielu klientów. Z tego powodu firma potrzebowała narzędzi, które zachęcą klientów do skorzystania z oferty.
Dystrybutor treści wideo postanowił wysłać spersonalizowane wiadomości z kodem rabatowym do wykorzystania wyłącznie na subskrypcję najnowszych pakietów.
Działanie
- Zbieranie danych o odbiorcach
Firma zaczęła monitorować aktywność klientów, żeby móc spersonalizować wiadomość i zaproponować subskrypcję pakietu, który najbardziej będzie odpowiadać do zainteresowań konkretnej osoby.
- Segmentacja
Użytkownicy zostali podzieleni na segmenty na podstawie zebranych danych. Segmentacja ułatwiła komunikację z klientem i personalizację treści.
- Wygenerowanie kodów rabatowych
Dystrybutor treści wideo wygenerował unikalne kody rabatowe na nowe pakiety, korzystając z eCouponingu.
- Spersonalizowanie wiadomości i dopasowanie rekomendacji pakietu
Dzięki iPresso do miłośników horrorów trafiły kody rabatowe z reklamą pakietu z filmami grozy, natomiast wielbiciele komedii otrzymali w wiadomości rekomendację pakietu z produkcjami, które mają rozbawić do łez.
Efekty
- Kody rabatowe zachęciły klientów do wyboru nowych pakietów. Ich sprzedaż wzrosła o 25%.
- Nowe pakiety cieszyły się dużym zainteresowaniem zarówno wśród nowych, jak i też stałych klientów. O 18% wzrósł współczynnik konwersji i zainteresowani ofertą firmy z chęcią zaczęli subskrybować dany pakiet.
- Użytkownikom spodobały się spersonalizowane wiadomości i oczekiwali ich w przyszłości. Nastąpił spadek rezygnacji z otrzymywania informacji marketingowych o 10%.
- Retencja subskrybentów wzrosła o 16% i firma zyskała wielu lojalnych klientów.