Wyzwanie
Firma z branży e-commerce zauważyła, że lojalni klienci zwykle dokonują zakupów tylko jednej kategorii. Z uwagi na duże zróżnicowanie asortymentu oraz rozbudowaną bazę kontaktów nie chciała robić jednej kampanii reklamowej do wszystkich. Postanowiła zorganizować specjalną promocję i rozesłać kody rabatowe wyłącznie do lojalnych klientów, żeby docenić ich zaangażowanie oraz zachęcić do zwiększenia koszyka zakupowego.
Szukając idealnych rozwiązań, umożliwiających wysyłkę wiadomości wyłącznie dla lojalnych klientów, firma wybrała iPresso wraz z narzędziami takimi jak scoring, dzięki któremu wyróżniła najbardziej wartościowe kontakty.
Działanie
- Scoring kontaktów
Firma ustaliła, że za podejmowane czynności klienci otrzymają punkty. Największą wartość miał zakup produktu. W ten sposób użytkownicy, którzy finalizowali transakcje zostali uznani za najbardziej aktywnych.
- Wygenerowanie kodów rabatowych
Dzięki iPresso firma wygenerowała kody rabatowe z dwiema różnymi wartościami. Dla lojalnych klientów, którzy byli najbardziej aktywni (mieli powyżej określonej ilości punktów), zostały przygotowane kody -20%. Zaangażowane kontakty z nieco mniejszą ilością punktów otrzymały kod rabatowy -15%. Pozostali klienci, którzy dokonywali tylko sporadycznych zakupów, nie zostali włączeni do żadnego z segmentów.
- Automatyczna wysyłka wiadomości dla lojalnych klientów
Najbardziej zaangażowani klienci otrzymali spersonalizowane wiadomości email z kodami rabatowymi i dopasowanymi do nich rekomendacjami.
Efekty
- Firma zaobserwowała wzrost wskaźnika otwarć maili o 30%. Lojalni klienci z chęcią czytali wiadomości i klikali w linki, żeby skorzystać z kodu rabatowego i kupić produkty, na których najbardziej im zależy.
- Akcje promocyjne i specjalne rabaty tylko dla lojalnych klientów wzbudziły zainteresowanie i poprzez tzw. marketing szeptany zakupów zaczęli dokonywać także nowi klienci.
- Lojalni użytkownicy jeszcze chętniej dodawali produkty do koszyka. Nastąpił wzrost retencji o 14%.
- Z uwagi na możliwość użycia kodu rabatowego tylko przez określony czas, duża część klientów skorzystała z promocji już w ciągu 2 dni od otrzymania wiadomości mail z kodem.
- Średnia wartość zamówienia wzrosła o 16%. Lojalni klienci zazwyczaj dodawali do koszyka więcej niż jeden produkt i chętnie dorzucali kolejne towary.