Użycie komunikacji omnichannel

region
Europa
branża
FMCG
19%
Wzrost współczynnika konwersji
25%
Wzrost retencji konsumentów
28%
Wzrost wskaźnika otwarć e-maili

Wyzwanie

Firma z branży FMCG miała problem z komunikacją z konsumentami. Zauważyła, że odbiorcy preferują różne formy komunikacji, ale niestety nie miała ona odpowiednich narzędzi, więc zawsze wysyłała tylko wiadomości mailowe. Firma chciała wdrożyć u siebie strategię omnichannel, więc musiała zmienić dotychczasowy system.

Skontaktowała się z iPresso, w poszukiwaniu funkcjonalności umożliwiających wdrożenie komunikacji omnichannel, gdzie niezależnie od kanału komunikacji odbiorcy będą otrzymywać trafione, spersonalizowane treści.

Działanie

  1. Segmentacja kontaktów
    Konsumenci zostali podzieleni na kilka segmentów, w zależności od ich ulubionego kanału komunikacji oraz zaangażowaniu w relację z marką.
  2. Tworzenie kampanii omnichannel
    Firma zaprojektowała kilka typów wiadomości w zależności od kanału komunikacji, więc niektóre wiadomości zostały przygotowane do wysyłki jako maile, SMS-y albo web push.
  3. Automatyzacja wysyłek
    Dzięki iPresso firma stworzyła różne scenariusze, dzięki czemu odbiorca dostał wiadomość preferowanym przez niego kanałem komunikacji.

Efekty

  • Konsumenci zaczęli odczytywać wysyłane do nich wiadomości. E-maile otrzymywały tylko osoby, które często przeglądały skrzynki e-mail, więc wskaźnik otwarć e-maili wzrósł o 28%.
  • Odbiorcy wiadomości wykazywali się większym zaangażowaniem i wskaźniki kliknięć w linki wzrosły o ponad 20%.
  • Komunikacja omnichannel zachęciła konsumentów do zakupów i współczynnik konwersji wzrósł o 19%.
  • Odpowiednio dobrane formy komunikacji sprawiły, że coraz więcej osób powracało robić kolejne zakupy. Firma odnotowała 25% wzrost retencji konsumentów.
Sprawdź iPresso FMCG

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami