Wyzwanie
Firma z branży FMCG miała problem z komunikacją z konsumentami. Zauważyła, że odbiorcy preferują różne formy komunikacji, ale niestety nie miała ona odpowiednich narzędzi, więc zawsze wysyłała tylko wiadomości mailowe. Firma chciała wdrożyć u siebie strategię omnichannel, więc musiała zmienić dotychczasowy system.
Skontaktowała się z iPresso, w poszukiwaniu funkcjonalności umożliwiających wdrożenie komunikacji omnichannel, gdzie niezależnie od kanału komunikacji odbiorcy będą otrzymywać trafione, spersonalizowane treści.
Działanie
- Segmentacja kontaktów
Konsumenci zostali podzieleni na kilka segmentów, w zależności od ich ulubionego kanału komunikacji oraz zaangażowaniu w relację z marką. - Tworzenie kampanii omnichannel
Firma zaprojektowała kilka typów wiadomości w zależności od kanału komunikacji, więc niektóre wiadomości zostały przygotowane do wysyłki jako maile, SMS-y albo web push. - Automatyzacja wysyłek
Dzięki iPresso firma stworzyła różne scenariusze, dzięki czemu odbiorca dostał wiadomość preferowanym przez niego kanałem komunikacji.
Efekty
- Konsumenci zaczęli odczytywać wysyłane do nich wiadomości. E-maile otrzymywały tylko osoby, które często przeglądały skrzynki e-mail, więc wskaźnik otwarć e-maili wzrósł o 28%.
- Odbiorcy wiadomości wykazywali się większym zaangażowaniem i wskaźniki kliknięć w linki wzrosły o ponad 20%.
- Komunikacja omnichannel zachęciła konsumentów do zakupów i współczynnik konwersji wzrósł o 19%.
- Odpowiednio dobrane formy komunikacji sprawiły, że coraz więcej osób powracało robić kolejne zakupy. Firma odnotowała 25% wzrost retencji konsumentów.