Wyzwanie
Szkoła językowa chciała zachęcić studentów do kontynuacji kursów i zapisów na bardziej zaawansowane zajęcia. Postanowiła stworzyć kilka rodzajów newslettera, gdzie znalazłyby się linki do artykułów i mini gier językowych dla zainteresowanych osób. Niestety, z uwagi na zróżnicowaną ofertę, takie działania nie były możliwe, ponieważ odbiorcy wybierali różne języki.
Niezbędnym krokiem było wprowadzenie narzędzi, które pozwolą na podział studentów na grupy i wysyłkę wiadomości wyłącznie w wybranym języku do każdej z nich.
Działanie
- Zbieranie danych
Szkoła językowa zebrała i uporządkowała informacje o zainteresowaniach studentów.
- Zapis na newsletter
Po wejściu na stronę internetową szkoły językowej, studentom wyświetlał się pop-up z informacją o zapisie na newsletter.
- Segmentacja
Użytkownicy zostali podzieleni na grupy pod względem języka, którego się uczą oraz zgody na wysyłkę newslettera.
- Przygotowanie spersonalizowanych newsletterów w różnych językach
Stworzono newslettery ze spersonalizowaną treścią oraz językiem dobranym do studenta.
- Automatyczna wysyłka
Newslettery zostały wysłane do osób, które chciały otrzymywać dodatkowe treści edukacyjne. Ze względu na spersonalizowane wiadomości połączone z segmentami odbiorców, szkoła językowa nie musiała się obawiać, że na przykład studenci, którzy uczą się języka niemieckiego dostaną newsletter z pomocami językowymi po włosku.
Efekty
- Dodatkowe pomoce naukowe zwiększyły zaangażowanie odbiorców i zachęciły ich do zapisu na kolejne kursy i zajęcia, więc o 14% wzrosła retencja.
- Dzięki cyklicznym wysyłaniu newslettera, użytkownicy zaczęli na bieżąco uczyć się sformułowań, które sprawiały im trudność. Szkoła językowa zauważyła 17% poprawę wyników studentów w testach.
- Wielu odbiorców odczytywało maile z newsletterami, dlatego wskaźnik otwarć maili wzrósł o 28%.
- Dzięki wysyłce materiałów pomocnych zarówno dla początkujących, jak i też dla zaawansowanych, o 15% wzrosło zadowolenie studentów, korzystających z oferty.