Przypomnienia o naliczanych opłatach

region
Europa
branża
Finance
15%
Wzrost zadowolenia klientów
28%
Spadek liczby wniosków o zamknięcie rachunku
21%
Redukcja czasu pracy obsługi klienta

Wyzwanie

Bank wprowadził do oferty nowe konta osobiste. Prowadzenie rachunku było darmowe, jednak klient musiał spełniać określone warunki w danym miesiącu, żeby uniknąć opłat. Zasady były przejrzyste, ale tylko z początku klienci o nich pamiętali. Po kilku miesiącach do biura obsługi klienta zgłosiło się wiele osób, które były rozczarowane niespełnieniem wymaganych rzeczy i naliczeniem na rachunku opłat. Niektórzy zaczęli zamykać rachunki bankowe. Klienci domagali się powiadomień kilka dni przed pobraniem opłat o kończącym się terminie spełnienia wymaganych zasad.

Bank zaczął szukać narzędzi, dzięki którym wysyłka powiadomień do wielu osób zajmie kilka chwil. Z uwagi na konieczność informowania klientów o opłatach pod koniec każdego miesiąca, bank wybrał iPresso z opcją scenariuszy cyklicznych kampanii.

Działanie

  1. Segmentacja kontaktów
    Klienci zostali podzieleni na grupy według licznych kryteriów. Jeden segment stworzyły osoby, które założyły nowe konta osobiste.
  2. Stworzenie spersonalizowanych powiadomień
    Dzięki iPresso bank stworzył spersonalizowane powiadomienia SMS, które zostały rozesłane tydzień przed końcem miesiąca, przez co większa część klientów spełniła konieczne warunki i uniknęła dodatkowych opłat.
  3. Przygotowanie cyklicznych wysyłek
    Posiadacze nowych kont otrzymali przypomnienia o naliczanych opłatach. Bank ustawił cykliczne wysyłanie powiadomień do aktualizowanego na bieżąco segmentu, więc nie musiał za każdym razem ręcznie wybierać kontaktów i tworzyć wiadomości od nowa.

Efekty

  • Automatyczne przypomnienia sprawiły, że Klienci z łatwością spełniali wymagania do prowadzenia darmowego rachunku. Zadowolenie klientów wzrosło o 15%.
  • O 28% spadła liczba wniosków o zamknięcie rachunku bankowego. Klienci nie chcieli już rezygnować z nowych kont osobistych, ponieważ zobaczyli, jak łatwo jest spełnić wymagania do prowadzenia darmowego rachunku, jeżeli tylko dostanie się odpowiednio wcześniej przypomnienie.
  • Bank odnotował zwiększone zainteresowanie nowymi kontami osobistymi. Coraz więcej osób polecało korzystanie z usług banku, przez co nastąpił wzrost liczby nowych klientów.
  • Z uwagi na automatyczne powiadomienia o opłatach biuro obsługi klienta odnotowało spadek zgłoszeń i problemów z nowymi kontami. Czas pracy obsługi klienta został zmniejszony o 21%.
Sprawdź iPresso Finance

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami