Personalizacja wiadomości z ofertą edukacyjną

region
Europa
branża
Education
24%
Wzrost konwersji
15%
Wzrost wskaźnika otwarć maili
17%
Wzrost zaangażowania

Wyzwanie

Szkoła językowa borykała się z małą ilością kursantów. Dotychczasowe kampanie marketingowe szybko przepalały budżet ze względu na reklamy rozbudowanej oferty kursów. Niestety, nie przynosiły one oczekiwanych efektów.

Szkoła językowa postanowiła znaleźć odpowiednie narzędzia i w nadchodzącym sezonie rekrutacyjnym uruchomić spersonalizowaną kampanię marketingową. Do zainteresowanych osób miały zostać wysłane krótkie wiadomości z ofertą edukacyjną, dopasowaną do indywidualnych potrzeb.

Działanie

  1. Zbieranie danych
    Szkoła językowa zebrała i uporządkowała informacje o osobach zainteresowanych kursami. 
  1. Segmentacja
    Odbiorcy zostali podzieleni na grupy pod względem ich zainteresowań, umiejętności językowych oraz akcji, które podejmowali na stronie internetowej.
  1. Wykorzystanie Feed Managera
    Wszystkie kursy zostały dodane do Feed Managera, przez co szkoła językowa mogła wykorzystać je w spersonalizowanych kampaniach marketingowych. Feed Manager pobierał dane z różnych źródeł, więc nie było obawy, że użytkownikowi wyświetli się rekomendacja zapisu na kurs, na który nie ma już wolnych miejsc.
  1. Wysyłka spersonalizowanych wiadomości
    Odbiorcy otrzymali maile z dynamicznie zmieniającą się treścią. W ten sposób eksperci z danego języka dostawali rekomendację specjalistycznych kursów dla osób zaawansowanych, natomiast początkującym pojawiała się propozycja nauki języka od podstaw.

Efekty

  • Spersonalizowana oferta edukacyjna przyczyniła się do wzrostu konwersji o 24%. Zainteresowane osoby z chęcią zarejestrowały się na kurs.
  • Dzięki przemyślanej segmentacji i spersonalizowaniu wiadomości, szkoła językowa zaoszczędziła wydatki na kampanie marketingowe, a zarazem zwiększa efektywność.
  • O 15% wzrósł wskaźnik otwarć maili, ponieważ więcej osób zainteresowało się spersonalizowanym tytułem wiadomości.
  • Użytkownicy chętniej klikali w linki i przeglądali więcej kursów na stronie. Szkoła językowa odnotowała 17% wzrost zaangażowania.
Sprawdź iPresso Education

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami