Wyzwanie
Szkoła językowa borykała się z małą ilością kursantów. Dotychczasowe kampanie marketingowe szybko przepalały budżet ze względu na reklamy rozbudowanej oferty kursów. Niestety, nie przynosiły one oczekiwanych efektów.
Szkoła językowa postanowiła znaleźć odpowiednie narzędzia i w nadchodzącym sezonie rekrutacyjnym uruchomić spersonalizowaną kampanię marketingową. Do zainteresowanych osób miały zostać wysłane krótkie wiadomości z ofertą edukacyjną, dopasowaną do indywidualnych potrzeb.
Działanie
- Zbieranie danych
Szkoła językowa zebrała i uporządkowała informacje o osobach zainteresowanych kursami.
- Segmentacja
Odbiorcy zostali podzieleni na grupy pod względem ich zainteresowań, umiejętności językowych oraz akcji, które podejmowali na stronie internetowej.
- Wykorzystanie Feed Managera
Wszystkie kursy zostały dodane do Feed Managera, przez co szkoła językowa mogła wykorzystać je w spersonalizowanych kampaniach marketingowych. Feed Manager pobierał dane z różnych źródeł, więc nie było obawy, że użytkownikowi wyświetli się rekomendacja zapisu na kurs, na który nie ma już wolnych miejsc.
- Wysyłka spersonalizowanych wiadomości
Odbiorcy otrzymali maile z dynamicznie zmieniającą się treścią. W ten sposób eksperci z danego języka dostawali rekomendację specjalistycznych kursów dla osób zaawansowanych, natomiast początkującym pojawiała się propozycja nauki języka od podstaw.
Efekty
- Spersonalizowana oferta edukacyjna przyczyniła się do wzrostu konwersji o 24%. Zainteresowane osoby z chęcią zarejestrowały się na kurs.
- Dzięki przemyślanej segmentacji i spersonalizowaniu wiadomości, szkoła językowa zaoszczędziła wydatki na kampanie marketingowe, a zarazem zwiększa efektywność.
- O 15% wzrósł wskaźnik otwarć maili, ponieważ więcej osób zainteresowało się spersonalizowanym tytułem wiadomości.
- Użytkownicy chętniej klikali w linki i przeglądali więcej kursów na stronie. Szkoła językowa odnotowała 17% wzrost zaangażowania.