Personalizacja wiadomości w zależności od warunków pogodowych

region
Europa
branża
FMCG
24%
Spadek wydatków przeznaczonych na kampanie
17%
Wzrost współczynnika retencji
21%
Wzrost średniej wartości zamówienia

Wyzwanie

Firma działająca w branży FMCG miała problem ze sprzedażą niektórych produktów. Zauważyła, że konsumenci wybierają konkretne rodzaje towarów w zależności od pogody, więc poszukiwała narzędzi, dzięki którym nie będzie musiała przeprowadzać kosztownych kampanii na cały kraj. Chciała wykorzystać marketing czasu rzeczywistego i dopasowywać wiadomości marketingowe do opadów oraz temperatury, a dotychczasowy system nie dawał jej takich możliwości.

Działanie

  1. Zbieranie danych o konsumentach
    Z iPresso firma zebrała najważniejsze informacje, przez co wiedziała, którzy konsumenci mieszkają w cieplejszych, a którzy w zimniejszych regionach.
  2. Segmentacja kontaktów
    Konsumenci zostali podzieleni na kilka grup, więc personalizacja wiadomości i dopasowanie treści stało się łatwiejsze.
  3. Przygotowanie wiadomości
    W iPresso firma stworzyła spersonalizowane wiadomości dla segmentu, spełniającego wyznaczone warunki geograficzne.
  4. Określenie warunków zewnętrznych
    Dzięki iPresso Satellite firma wyznaczyła warunki pogodowe, przy których zostały wysłane wiadomości. Dane pogodowe były na bieżąco aktualizowane, więc firma miała pewność, że wiadomości trafią do odpowiednich osób.

Efekty

  • Dzięki odpowiednio dobranym kampaniom firma zdobyła wielu lojalnych konsumentów i odnotowała 17% wzrost współczynnika retencji.
  • Nastąpił 21% wzrost średniej wartości zamówienia, a konsumenci często dorzucali do koszyka produkty pasujące do ich warunków atmosferycznych.
  • Nowi konsumenci zaczęli korzystać z ofert firmy, ponieważ spersonalizowane kampanie czasu rzeczywistego przykuły ich uwagę.
  • Firma zaczęła lepiej zarządzać budżetem i tworzyć kampanie, dopasowane do potrzeb jej konsumentów. W ten sposób odnotowała 24% spadek wydatków przeznaczonych na kampanie, mimo dużo większej efektywności.
Sprawdź iPresso FMCG

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami