Nurturing leadów edukacyjnych

region
Europa
branża
Education
35%
Wzrost liczby rejestracji na kursy
22%
Wzrost wskaźnika otwarć e-maili
15%
Wzrost współczynnika konwersji leadów na studentów

Wyzwanie

Szkoła językowa ma problem z efektywnym zarządzaniem i nurturingiem leadów.

Potencjalni studenci porzucają ścieżkę zakupową na różnych etapach.

Brak konsekwentnej, spersonalizowanej komunikacji przekłada się na niepodejmowanie decyzji o rejestracji.

Działanie

  1. Zbieranie danych o leadach.
    Automatyzacja marketingu pomaga zbierać i analizować dane o potencjalnych studentach - takie jak źródło pozyskania, preferowane kursy, odpowiedzi na ankiety, interakcje ze stroną.
  2. Segmentacja leadów.
    Na podstawie danych leady zostały podzielone na różne segmenty, tj.:
    • Zainteresowani nauką konkretnego języka
    • Poszukujący kursów dla różnych poziomów zaawansowania
    • Leady pozyskane z różnych kampanii płatnych
    • Odwiedzający stronę bez dokonania rejestracji
  3. Spersonalizowane ścieżki nurturingowe.
    Wykorzystując automatyzację marketingu w iPresso, szkoła tworzy spersonalizowane scenariusze komunikacji w ścieżce zakupowej.
    Zautomatyzowane maile powitalne: informacje o szkole, programie nauczania, korzyści.
    Maile zachęcające do rejestracji: przypomnienia o aktualnych promocjach, terminach naboru, personalizowane oferty zniżek.
  4. Automatyczne przypomnienia i powiadomienia.
    Leady, które wykazywały zainteresowanie, ale nie dokonały rejestracji, otrzymywały automatyczne przypomnienia i powiadomienia o nadchodzących kursach, promocjach oraz wydarzeniach, takich jak dni otwarte.

Efekty

Automatyzacja procesu nurturingu i spersonalizowana komunikacja przyczyniły się do wzrostu liczby rejestracji na kursy o 35% w porównaniu do poprzedniego okresu.

Wskaźniki otwarć e-maili wzrosły o 22%, a wskaźniki kliknięć o 8%. Leady były bardziej zaangażowane i zainteresowane ofertą szkoły dzięki spersonalizowanej i wartościowej komunikacji.

Skuteczna segmentacja i personalizacja kampanii nurturingowych spowodowały wzrost współczynnika konwersji leadów na studentów o 15%. Więcej potencjalnych studentów decydowało się na zapisanie na kursy językowe.

Automatyzacja nurturingu pozwoliła na efektywniejsze zarządzanie budżetem marketingowym. Szkoła mogła skupić się na bardziej strategicznych działaniach, co zwiększyło efektywność kampanii i ROI.

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami