Wyzwanie
Duży sklep internetowy ze sprzętem komputerowym radzi sobie dobrze, ale narasta trend porzuconych koszyków. Może dotyczyć nawet 70% transakcji.
Działanie
Sklep wdrożył zaawansowane narzędzia automatyzacji marketingu. Etapy procesu:
- Analiza danych. Segmentacja klientów
Wykorzystano analityczne narzędzia iPresso (m.in. monitorowanie aktywności kontaktów) do identyfikacji przyczyn porzucania koszyków.
Wykorzystano rozbudowane opcje segmentacji w iPresso do podziału klientów na podstawie historii zakupów i zachowania na stronie. - Personalizacja maili
Seria automatycznych, spersonalizowanych maili przypominających o porzuconym koszyku.
Pierwszy mail wysyłany jest 30 minut po porzuceniu koszyka.
Drugą wiadomość system wysyła po 24 godzinach - są w niej też dodatkowe informacje o produktach i zachęta do kontaktu z obsługą klienta.
Trzeci mail po 48 godzinach z ofertą zniżki 10% na porzucone produkty. - Remarketing
Marketerzy sklepu wysłali segmenty kontaktów z iPresso do Google Ads.
W tym przypadku to monitorowani przez system użytkownicy odwiedzający konkretne strony, ale nie kupujący.
To gotowa, sprawdzona lista do uruchomienia remarketingu i personalizacji reklam na podstawie przeanalizowanych preferencji.
Efekty
Wskaźnik porzuceń koszyków spadł z 70% do 55% w ciągu trzech miesięcy.
Współczynnik konwersji wzrósł z 1,8% do 3,2%, co przełożyło się na dodatkowe 400 000 zł miesięcznych przychodów.
Personalizowane maile i reklamy remarketingowe poprawiły zaangażowanie klientów i zwiększyły ich lojalność.
Dzięki oferowanym zniżkom i lepszej personalizacji średnia wartość zamówienia wzrosła o 12% - z 500 do 560 zł.