Budowa własnej bazy konsumentów w branży FMCG

region
Europa
branża
FMCG
40%
Wzrost liczby zarejestrowanych użytkowników
18%
Wzrost współczynnika konwersji
15%
Wzrost średniej wartości zamówienia

Wyzwanie

Firma działająca w branży FMCG chciała szybko zbudować własną bazę konsumentów, aby móc prowadzić bardziej skuteczne i spersonalizowane kampanie marketingowe. Przed wdrożeniem automatyzacji marketingu firma miała trudności z efektywnym gromadzeniem i zarządzaniem danymi klientów, co uniemożliwiało precyzyjne targetowanie i personalizację komunikacji.

iPresso ma specjalną wersję branżową - FMCG Suite, która jest przystosowana do potrzeb tego specyficznego rynku i pozwala na szybkie zautomatyzowanie marketingu.

Działanie

  1. Kampanie lead generation.
    Z pomocą iPresso powstały landing pages z formularzami rejestracyjnymi, promowane przez media społecznościowe i reklamy.
    Firma zaoferowała rabaty na pierwsze zakupy, e-booki i konkursy z nagrodami, żeby zachęcić do rejestracji.
  2. Kampanie e-mail, SMS.
    Nowi subskrybenci otrzymywali powitalne wiadomości e-mail z informacjami o firmie, jej produktach oraz specjalne oferty powitalne.
    Automatyczne przypomnienia e-mailowe i SMS do użytkowników, którzy porzucili koszyk, nie dokończyli rejestracji lub dawno nie odwiedzali strony.
  3. Program lojalnościowy.
    Wprowadzono program lojalnościowy, zachęcający klientów do regularnych zakupów i rejestracji w celu zbierania punktów za zakupy, które później mogli wymieniać na nagrody lub zniżki.
  4. Personalizacja komunikacji.
    Dzięki danym z iPresso, firma mogła personalizować komunikację z klientami. Użytkownicy otrzymywali spersonalizowane oferty, rekomendacje produktów oraz treści dostosowane do ich zainteresowań i historii zakupów.

Efekty

Dzięki skutecznym kampaniom lead generation i automatyzacji procesów marketingowych, liczba zarejestrowanych użytkowników wzrosła o 40% w ciągu pierwszych trzech miesięcy.

Powitalne kampanie e-mailowe oraz spersonalizowane wiadomości przyczyniły się do wzrostu wskaźników otwarć emaili o 15% i wskaźników kliknięć o 8%.

Skuteczna segmentacja klientów i dostosowanie komunikacji do ich potrzeb spowodowały wzrost współczynnika konwersji o 18%.

Personalizowane rekomendacje produktowe i oferty pakietowe przyczyniły się do wzrostu średniej wartości zamówienia o 15%.

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami