Automatyczne zgłoszenia i reklamacje

region
Europa
branża
E-commerce
20%
Wzrost retencji klientów
18%
Redukcji czasu pracy obsługi klienta
+1000
Zaoszczędzonych godzin

Wyzwanie

Sklep internetowy szukał rozwiązań, które pomogą odciążyć biuro obsługi klienta. Z uwagi na dużą liczbę zgłoszeń problemów z produktami od klientów chciał wybrać narzędzia, które automatycznie powiadomią odbiorców o procedurze zwrotów i reklamacji. Wiadomości miały zostać wysłane wyłącznie do użytkowników, którzy zgłosili problem w ostatnich dniach. Do osób, którym przysługiwał darmowy zwrot produktów, miały być stworzone specjalne maile z linkiem do wypełnienia prostego formularza. Inne formularze mieli dostać klienci, zgłaszający reklamację.

Po dokładnej analizie działania różnych funkcjonalności firma zdecydowała, że wybierze iPresso i wykorzysta m.in. formularze oraz scenariusze wysyłek wiadomości do podzielonych na segmenty odbiorców.

Działanie

  1. Segmentacja użytkowników
    Dzięki iPresso klienci zostali podzieleni na części i wiadomości zostały przygotowane tylko dla tych, którzy powiadomili firmę o problemach z zakupionymi rzeczami.
  1. Przygotowanie formularzy
    Sklep internetowy stworzył dwie wersje formularza. Pierwsza wersja została zaprojektowana dla tych, którzy wyrazili chęć zwrotu towaru. Drugą wersję otrzymali Klienci, którzy chcieli zgłosić reklamację.
  1. Automatyczna wysyłka maili
    Firma wykorzystała scenariusze i ustawiła automatyczną wysyłkę wiadomości. Informacyjne wiadomości z procedurą zwrotów i reklamacji otrzymał każdy odbiorca, który miał problemy z produktem.
  1. Stworzenie ankiet NPS z oceną przebiegu zwrotów i reklamacji
    Sklep internetowy rozesłał wszystkim tym, którzy dokonali zwrotu lub zgłosili reklamację, ankietę NPS z dodatkowym pytaniem dotyczącym przebiegu zgłoszenia i ogólnej opinii odnośnie firmy.

Efekty

  • Firma zredukowała czas pracy obsługi klienta o 18%. Kupujący docenili wygodę i zaoszczędzili czas z uwagi na wypełnienie prostego formularza zgłoszenia.
  • Klienci z chęcią powracali do sklepu. Wielu z nich podkreślało w ankiecie NPS, że proces reklamacji był szybki i komfortowy. Nastąpił wzrost retencji klientów o 20%.
  • Biuro obsługi klienta odnotowało wyraźny spadek konieczności interwencji telefonicznej oraz mailowej w sprawach zwrotów i reklamacji. Dzięki poinformowaniu klientów o procedurze zgłaszania problemów z produktami firma zaoszczędziła wiele godzin, a pracownicy biura obsługi mogli skupić się na innych zadaniach.
  • Dzięki przejrzystym informacjom, jakie firma uzyskała poprzez wypełnione formularze i ankiety NPS, udało się udoskonalić proces zwrotów i przyspieszyć jego przebieg o 12% tak, aby klient jak najszybciej mógł otrzymać z powrotem pieniądze.
Sprawdź iPresso E-commerce

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami