Wyzwanie
Firma zajmująca się dystrybucją treści wideo, posiadająca własną platformę streamingową zaobserwowała, że duży odsetek klientów wykupuje subskrypcję tylko jeden raz, ale potem jej nie przedłuża. Powodem tego mogło być za mało informacji o zbliżającym się końcu subskrypcji.
W celu zwiększenia liczby lojalnych klientów i osiągania większych przychodów, firma zdecydowała się na wysyłkę automatycznych powiadomień o subskrypcjach.
Działanie
- Segmentacja kontaktów
Klienci zostali podzieleni na grupy. Jeden segment utworzyły osoby, którym za kilka miesięcy kończyła się subskrypcja.
- Przygotowanie spersonalizowanych rekomendacji
Dystrybutor treści wideo stworzył wiadomości przypominające o wygaśnięciu subskrypcji wraz z rekomendacją unikalnych produkcji, dostępnych tylko na platformie streamingowej firmy.
- Zautomatyzowanie wysyłek
Firma stworzyła scenariusz i ustawiła automatyczną wysyłkę wiadomości. Do klientów, którzy nie odczytali przez dwa tygodnie maila z informacją o zbliżającym się zakończeniu subskrypcji, zostały wysłane krótkie SMS-y. Wielu klientów dopiero zareagowało na wiadomość, którą odczytało na telefonie komórkowym, więc firma doszła do wniosku, że bez iPresso wykorzystywała niewłaściwy kanał komunikacji do tej grupy odbiorców.
Efekty
- Dzięki automatycznym wiadomościom przypominającym o subskrypcji, więcej klientów pamiętało o opłaceniu pakietów na kolejny okres. 16% mniej użytkowników zrezygnowało z subskrypcji i nie odnawiało jej na następne lata.
- Firma zaoszczędziła wiele godzin czasu, który chciała poświęcić na wysyłkę powiadomień o kończących się subskrypcjach.
- Retencja klientów wzrosła o 21% i coraz więcej użytkowników opłacało subskrypcje na kolejne okresy czasu.
- Dystrybutor treści wideo zmienił kanał komunikacji na SMS przy wybranej grupie odbiorców, zwiększając tym samym współczynnik klikalności w linki.