Wyzwanie
Dostawca usług ubezpieczeniowych chciał zwiększyć liczbę lojalnych klientów. Sprawdził, że spośród wszystkich kończących się umów, jedynie część zostało przedłużonych na kolejny okres. Z obawy przejścia użytkowników do konkurencji, firma postanowiła poszukać narzędzi, dzięki którym wyśle automatyczne przypomnienia o możliwości przedłużenia umowy ubezpieczenia w korzystnej cenie.
Działanie
- Segmentacja kontaktów
Dostawca usług ubezpieczeniowych stworzył segment z klientami, którym za kilka miesięcy kończy się umowa ubezpieczeniowa.
- Spersonalizowanie wiadomości
Do odpowiednich osób zostały rozesłane maile, przypominające o kończącym się ubezpieczeniu. Wszyscy, którzy nie odczytali tej wiadomości, dostali dodatkowe powiadomienia SMS, miesiąc przed zakończeniem umowy.
- Dopasowanie rekomendacji innych ubezpieczeń
Wszyscy, którzy zdecydowali się przedłużyć ubezpieczenie, otrzymali maile z podziękowaniem za zaufanie do firmy i rekomendacjami wyboru dodatkowych pakietów.
Efekty
- Dzięki wysyłce wiadomości przypominających o przedłużeniu umowy, firma odnotowała wzrost liczby wniosków o przedłużenie ubezpieczenia o 41%.
- Spersonalizowane rekomendacje zachęciły klientów do zakupu dodatkowych pakietów ubezpieczeniowych.
- Coraz mniej osób przechodziło do konkurencji. Nastąpił spadek wskaźnika utraty klientów o 22%.
- Zaangażowanie klientów wzrosło o 30%. Użytkownicy z zaciekawieniem klikali w linki oraz przeglądali dodatkowe pakiety uzupełniające ich ubezpieczenie.