Automatyczne przypomnienia o kończącym się ubezpieczeniu

region
Europa
branża
Finance
41%
Wzrost liczby wniosków o przedłużenie ubezpieczenia
30%
Wzrost zaangażowania klientów
22%
Spadek wskaźnika utraty klientów

Wyzwanie

Dostawca usług ubezpieczeniowych chciał zwiększyć liczbę lojalnych klientów. Sprawdził, że spośród wszystkich kończących się umów, jedynie część zostało przedłużonych na kolejny okres. Z obawy przejścia użytkowników do konkurencji, firma postanowiła poszukać narzędzi, dzięki którym wyśle automatyczne przypomnienia o możliwości przedłużenia umowy ubezpieczenia w korzystnej cenie.

Działanie

  1. Segmentacja kontaktów
    Dostawca usług ubezpieczeniowych stworzył segment z klientami, którym za kilka miesięcy kończy się umowa ubezpieczeniowa.
  2. Spersonalizowanie wiadomości
    Do odpowiednich osób zostały rozesłane maile, przypominające o kończącym się ubezpieczeniu. Wszyscy, którzy nie odczytali tej wiadomości, dostali dodatkowe powiadomienia SMS, miesiąc przed zakończeniem umowy.
  3. Dopasowanie rekomendacji innych ubezpieczeń
    Wszyscy, którzy zdecydowali się przedłużyć ubezpieczenie, otrzymali maile z podziękowaniem za zaufanie do firmy i rekomendacjami wyboru dodatkowych pakietów.

Efekty

  • Dzięki wysyłce wiadomości przypominających o przedłużeniu umowy, firma odnotowała wzrost liczby wniosków o przedłużenie ubezpieczenia o 41%.
  • Spersonalizowane rekomendacje zachęciły klientów do zakupu dodatkowych pakietów ubezpieczeniowych.
  • Coraz mniej osób przechodziło do konkurencji. Nastąpił spadek wskaźnika utraty klientów o 22%.
  • Zaangażowanie klientów wzrosło o 30%. Użytkownicy z zaciekawieniem klikali w linki oraz przeglądali dodatkowe pakiety uzupełniające ich ubezpieczenie.
Sprawdź iPresso Finance

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami