Wyzwanie
Firma działająca w branży FMCG chciała zachęcić konsumentów do kupowania produktów, więc zaplanowała loterię z konkretną datą rozpoczęcia i zakończenia, o czym chciała powiadomić odbiorców np. SMS-em. W tym celu skontaktowała się z iPresso, gdzie znalazła wszystkie potrzebne funkcjonalności i to nie tylko do komunikacji z konsumentami.
Działanie
- Zebranie najważniejszych informacji o kontaktach
Firma za pomocą formularzy iPresso zgromadziła dane, niezbędne do spersonalizowania treści. Zebrała również informacje o tym, które osoby chcą otrzymać wiadomość o rozpoczęciu loterii, więc informacje zostały wysłane wyłącznie do zainteresowanych.
- Wysyłka wiadomości SMS
SMS-y zostały wysłane w dniu rozpoczęcia loterii. Firma ustawiła również wysyłkę przypominającą o trwaniu loterii. Uczestnicy dostali dodatkową wiadomość z nagrodą gwarantowaną, czyli kodem rabatowym.
- Wygenerowanie kodów do loterii
Firma wykorzystała jeszcze jedną funkcjonalność iPresso i wygenerowała kody promocyjne, które umieściła na opakowaniach produktów. Użytkownicy rejestrowali je po zakupie na stronie loterii. Nagrody gwarantowane, czyli kupony rabatowe na zakupy, zostały również utworzone w iPresso.
Efekty
- Konsumenci kupowali więcej produktów, więc firma odnotowała 12% wzrost średniej wartości zamówienia.
- Wielu konsumentów dodawało do koszyka produkty z kodem, żeby wziąć udział w loterii. Wzrost sprzedaży produktów promocyjnych wyniósł 24%.
- Wskaźnik zaangażowania odbiorców wzrósł o 36%. Osoby chętnie odczytywały wiadomości o loterii i klikały w linki, aby dowiedzieć się więcej o zasadach i nagrodach.
- Firma zaczęła wysyłać więcej spersonalizowanych wiadomości SMS, co przyczyniło się do pozyskania nowych konsumentów i wzrostu wskaźnika konwersji o 11%.