Wyzwanie
Firma zajmująca się dystrybucją treści wideo, posiadająca własną platformę streamingową, organizowała konkurs, gdzie do wygrania były gadżety filmowe z okazji premiery nowego filmu przygodowego. Z uwagi na dużą bazę odbiorców, chciała rozesłać wiadomości z informacją o ograniczonej w czasie akcji wyłącznie do tych, którzy posiadają aktywną subskrypcję oraz oglądają filmy przygodowe.
Działanie
- Segmentacja kontaktów
Klienci zostali podzieleni na segmenty. Jeden z segmentów utworzyli tylko odbiorcy z aktywną subskrypcją, którzy choć raz obejrzeli film z kategorii “przygodowe”.
- Przygotowanie spersonalizowanych wiadomości
Firma wysłała informacje o rozpoczynającym się za kilka dni konkursie. Dzięki iPresso nie musiała ręcznie szukać osób, do którym ma trafić wiadomość, a dzięki personalizacji odbiorca został dodatkowo zachęcony do wzięcia udziału w akcji.
- Powiadomienie uczestników o wynikach
Dystrybutor treści wideo stworzył kolejne segmenty i do zwycięzców wysłał wiadomości z gratulacjami, natomiast do pozostałych uczestników informacje o zakończeniu konkursu.
Efekty
- Z uwagi na dużą ilość nagród i skuteczne powiadomienia o akcji, w konkursie wzięło udział wielu klientów. Zadowolenie wzrosło o 25%.
- Zwycięzcy konkursu polecali firmę rodzinie i znajomym, więc sprzedaż subskrypcji wzrosła o 14%.
- Klienci zaczęli coraz bardziej angażować się w działania firmy. Nastąpił wzrost zaangażowania o 23%.
- Subskrybenci z chęcią chcieli brać udział w kolejnych akcjach specjalnych, które były tylko dla osób z aktywną subskrypcją, dlatego opłacali wykupione pakiety na kolejne miesiące. Retencja wzrosła o 17%.