Automatyczne badania zadowolenia konsumentów

region
Europa
branża
FMCG
45%
Poprawa zadowolenia konsumentów
15%
Wzrost współczynnika retencji
36%
Wzrost liczby opinii o produktach

Wyzwanie

Firma działająca w branży FMCG wprowadziła na rynek produkty w nowych opakowaniach. Po kilku tygodniach odnotowała spadek liczby konsumentów, którzy zaopatrywali się w te towary, więc postanowiła przeprowadzić badania i sprawdzić, co należy poprawić.

Z pomocą iPresso firma wykorzystała ankiety NPS, dowiadując się o problemach konsumentów z nowymi opakowaniami.

Działanie

  1. Segmentacja użytkowników
    Dzięki iPresso konsumenci zostali podzieleni na grupy, takie jak osoby, które zakupiły produkty w nowych opakowaniach w ostatnim czasie.
  2. Stworzenie ankiet NPS
    Firma przygotowała odpowiednie badania oraz dodała dodatkowe pytania w zależności od tego, czy konsument był zadowolony z ostatniego zakupu, czy też nie.
  3. Automatyczna wysyłka wiadomości
    Do wszystkich tych, którzy zakupili produkty w nowych opakowaniach, zostały wysłane wiadomości mail z ankietami NPS.
  4. Analiza wyników i poprawa produktów
    Konsumenci z chęcią dzielili się swoimi przemyśleniami i zwrócili uwagę na kilka problemów, przez które nowe opakowania nie były aż tak komfortowe w użytkowaniu, jak te poprzednie. Dzięki analizie wyników firma udoskonaliła nowe opakowania.

Efekty

  • Dotychczas konsumenci rzadko dzielili się opiniami, ponieważ nie wiedzieli, w jaki sposób to zrobić. Po wdrożeniu prostych ankiet NPS aż 36% konsumentów wyraziło opinię o produktach, a firma zmieniła niewygodne opakowania.
  • Nowe opakowania okazały się mniej funkcjonalne niż dotychczasowe, więc na podstawie wyrażonych opinii firma poprawiła je zgodnie z preferencjami użytkowników. Po przeprowadzeniu następnych badań firma odnotowała 45% wzrost zadowolenia konsumentów.
  • Konsumenci częściej wracali do firmy i zaopatrywali się w nowe produkty, ponieważ zauważyli, że firma słucha ich życzeń. Współczynnik retencji wzrósł o 15%.
  • Dzięki zebranym opiniom firma otrzymała wiele wskazówek odnośnie produktów oraz wiedziała, jakie cechy podobają się konsumentom i jakie rzeczy należy wziąć pod uwagę przy wprowadzeniu nowości na rynek.
Sprawdź iPresso FMCG

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami