Wyzwanie
Prywatna szkoła wyższa chciała wesprzeć studentów pierwszego roku, którzy właśnie rozpoczęli studia oraz zapoznać ich z podstawowymi zasadami. Poprzednie roczniki często narzekały na chaos, jaki panował przez pierwsze kilka miesięcy wdrażania studentów, więc wyższa szkoła chciała się z tym uporać. Stwierdziła, że musi przygotować wiadomości powitalne, w których nowi studenci znajdą najważniejsze informacje i linki.
Ręczna wysyłka wiadomości zajęłaby dużo czasu, a do tego informacje mogłyby otrzymać te osoby, które zrezygnowały ze studiów przed ich rozpoczęciem, dlatego wyższa szkoła zaczęła poszukiwać narzędzi do Marketing Automation.
Działanie
- Segmentacja studentów ze względu na wybrany kierunek
Studenci zostali podzieleni wg studiowanego kierunku. W ten sposób każdy odbiorca mógł otrzymać konkretne informacje dla jego grupy.
- Stworzenie spersonalizowanych wiadomości
Prywatna wyższa szkoła przygotowała wiadomości powitalne dla nowych studentów, w których zawarła pomocne linki. Niektóre informacje różniły się między sobą ze względu na dopasowanie do studenta i jego wybór kierunku.
- Automatyczna wysyłka
Dzięki iPresso, wiadomości zostały automatycznie wysłane do wszystkich studentów pierwszego roku. Szkoła wyższa nie musiała ręcznie zaznaczać każdego odbiorcy, który miał otrzymać konkretną wiadomość.
- Dopasowanie rekomendacji pokrewnych kierunków studiów
Dodatkowo szkoła wyższa zawarła w mailach dynamiczne zmieniające się rekomendacje, które oparte zostały na zainteresowaniach studenta, jego wyboru studiów oraz czynności, wykonywanych na stronie internetowej.
Efekty
- Studentom spodobały się wiadomości powitalne z najważniejszymi poradami dotyczącymi początków studiowania, więc szkoła wyższa odnotowała wzrost zadowolenia o 36%.
- Dzięki spersonalizowanym rekomendacjom wielu studentów rozpoczęło studiowanie większej ilości kierunków, a także wybrało tę szkołę wyższą po uzyskaniu pierwszego dyplomu w celu dalszego rozwoju naukowego. Retencja wzrosła o 12%.
- Szkoła wyższa wysłała spersonalizowane maile z wiadomościami powitalnymi również do kandydatów, którzy okazali zainteresowanie ofertą studiów. Konwersja wzrosła o 15% i wielu z nich stało się wkrótce studentami.
- Odbiorcy z chęcią odczytywali wiadomości powitalne oraz klikali w linki do najważniejszych informacji, więc zaangażowanie studentów wzrosło o 25%.