Automatyczna wysyłka wiadomości powitalnych

region
Europa
branża
Education
36%
Wzrost zadowolenia studentów
25%
Wzrost zaangażowania studentów
12%
Wzrost retencji

Wyzwanie

Prywatna szkoła wyższa chciała wesprzeć studentów pierwszego roku, którzy właśnie rozpoczęli studia oraz zapoznać ich z podstawowymi zasadami. Poprzednie roczniki często narzekały na chaos, jaki panował przez pierwsze kilka miesięcy wdrażania studentów, więc wyższa szkoła chciała się z tym uporać. Stwierdziła, że musi przygotować wiadomości powitalne, w których nowi studenci znajdą najważniejsze informacje i linki.

Ręczna wysyłka wiadomości zajęłaby dużo czasu, a do tego informacje mogłyby otrzymać te osoby, które zrezygnowały ze studiów przed ich rozpoczęciem, dlatego wyższa szkoła zaczęła poszukiwać narzędzi do Marketing Automation.

Działanie

  1. Segmentacja studentów ze względu na wybrany kierunek
    Studenci zostali podzieleni wg studiowanego kierunku. W ten sposób każdy odbiorca mógł otrzymać konkretne informacje dla jego grupy.
  1. Stworzenie spersonalizowanych wiadomości
    Prywatna wyższa szkoła przygotowała wiadomości powitalne dla nowych studentów, w których zawarła pomocne linki. Niektóre informacje różniły się między sobą ze względu na dopasowanie do studenta i jego wybór kierunku.
  1. Automatyczna wysyłka
    Dzięki iPresso, wiadomości zostały automatycznie wysłane do wszystkich studentów pierwszego roku. Szkoła wyższa nie musiała ręcznie zaznaczać każdego odbiorcy, który miał otrzymać konkretną wiadomość.
  1. Dopasowanie rekomendacji pokrewnych kierunków studiów
    Dodatkowo szkoła wyższa zawarła w mailach dynamiczne zmieniające się rekomendacje, które oparte zostały na zainteresowaniach studenta, jego wyboru studiów oraz czynności, wykonywanych na stronie internetowej.

Efekty

  • Studentom spodobały się wiadomości powitalne z najważniejszymi poradami dotyczącymi początków studiowania, więc szkoła wyższa odnotowała wzrost zadowolenia o 36%.
  • Dzięki spersonalizowanym rekomendacjom wielu studentów rozpoczęło studiowanie większej ilości kierunków, a także wybrało tę szkołę wyższą po uzyskaniu pierwszego dyplomu w celu dalszego rozwoju naukowego. Retencja wzrosła o 12%.
  • Szkoła wyższa wysłała spersonalizowane maile z wiadomościami powitalnymi również do kandydatów, którzy okazali zainteresowanie ofertą studiów. Konwersja wzrosła o 15% i wielu z nich stało się wkrótce studentami.
  • Odbiorcy z chęcią odczytywali wiadomości powitalne oraz klikali w linki do najważniejszych informacji, więc zaangażowanie studentów wzrosło o 25%.
Sprawdź iPresso Education

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami