Analiza badań opinii o udoskonaleniu strony sklepu internetowego

region
Europa
branża
E-commerce
17%
Wzrost poziomu zaangażowania klientów
22%
Spadek wskaźnika porzuconych koszyków
19%
Wzrost retencji klientów

Wyzwanie

Firma z branży e-commerce zmieniła wygląd swojej strony internetowej. Niestety od tamtego momentu liczba klientów spadła i zwiększył się wskaźnik porzuconych koszyków. Konieczne było przeprowadzenie badań i sprawdzenie, dlaczego użytkownicy nie dokonują zakupów na nowej stronie.

Działanie

  1. Integracja z iPresso
    Firma zintegrowała swoją platformę do sprzedaży z iPresso oraz skorzystała z narzędzi dedykowanych dla branży e-commerce.
  1. Przygotowanie ankiet NPS
    Dzięki iPresso firma w prosty sposób stworzyła ankiety NPS oraz dodała dodatkowe pytania dla odbiorców.
  1. Wysyłka wiadomości do wyrażenia opinii
    Klienci otrzymali wiadomości z ankietami. Wysyłki zostały zaplanowane wyłącznie dla osób, które zakupiły produkty w ciągu ostatnich 6 miesięcy, ponieważ wtedy wprowadzono nowy wygląd strony internetowej.
  1. Przeanalizowanie wyników badań i udoskonalenie strony internetowej
    Badania pokazały, że klienci nie potrafią odnaleźć się w rozwijanym menu i dużo bardziej podobała im się poprzednia wersja. Dzięki dodatkowym pytaniom odbiorcy ankiet NPS sami sugerowali, jakich udoskonaleń oczekują oraz co należy całkowicie wyeliminować.

Efekty

  • 48% odbiorców wypełniło ankiety NPS i podało swoje wskazówki, dotyczące ulepszenia strony internetowej sklepu.
  • Firma poprawiła stronę i wprowadziła nowe menu z różnymi kategoriami. Użytkownicy docenili firmę i poziom zaangażowania klientów wzrósł o 17%.
  • Klienci chętniej powracali na nową stronę i dokonywali wielu zakupów. O 19% wzrósł współczynnik retencji.
  • Poprawione menu było przejrzyste dla użytkowników, więc o 22% spadł współczynnik porzuconych koszyków.
Sprawdź iPresso E-commerce

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami