Wyzwanie
Szkoła językowa chciała zachęcić osoby, które wchodzą na stronę internetową, do skorzystania z oferty. Dodatkowo postanowiła poprawić zaangażowanie studentów, którzy już uczestniczą w różnych kursach.
Szkoła językowa szukała narzędzi, dzięki którym uporządkuje dane o użytkownikach i spersonalizuje wiadomości oraz dobierze kampanie marketingowe do każdego odbiorcy.
Działanie
- Zbieranie i porządkowanie danych o kontaktach
Szkoła językowa zaczęła zbierać i analizować informacje o użytkownikach. W ten sposób otrzymała dane o zainteresowaniach oraz kursach językowych, które przyciągnęły uwagę konkretnego studenta.
- Użycie Feed Managera
W Feed Managerze zostały umieszczone różne kursy z oferty. Dzięki pobieraniu danych z wielu źródeł, ceny kursów aktualizowały się na bieżąco, a bazę z danymi szkoła językowa użyła do doboru oferty, wykorzystanej w kampaniach.
- Wysyłka spersonalizowanych wiadomości
Do odbiorców zostały wysłane maile z dynamicznie zmieniającą się treścią rekomendacji kursów.
- Wykorzystanie pop-upów i ramek rekomendacji na stronie
Dzięki iPresso, studentom po wejściu na stronę pokazały się spersonalizowane pop-upy oraz ramki rekomendacji z dopasowaną ofertą.
Efekty
- Nowi użytkownicy zostali zachęceni ofertą przedstawioną w ramkach rekomendacji i pop-upach, więc o 24% wzrosła konwersja.
- Szkoła językowa odnotowała wzrost zadowolenia użytkowników o 17%. Spersonalizowane wiadomości z dopasowaną ofertą podobały się odbiorcom.
- Pop-upy i ramki rekomendacji przyczyniły się do większej aktywności użytkowników. O 28% wzrosło zaangażowanie.
- Studenci, którzy już wykupili kursy językowe, z chęcią wybrali pakiety dodatkowe i dalej uczyli się języków obcych.