Aktualizowanie stanów magazynowych z Feed Managerem

region
Europa
branża
E-commerce
21%
Wzrost współczynnika konwersji
18%
Wzrost średniej wartości zamówienia
15%
Spadek wskaźnika porzuconych koszyków

Wyzwanie

Duży sklep internetowy zauważył liczne porzucenia koszyka zakupowego. Po przeanalizowaniu zachowania klientów okazało się, że występował duży chaos związany z aktualizowaniem dostępnych produktów i użytkownikom często wyświetlały się reklamy rzeczy, które już od kilku tygodni nie były dostępne na stanie.

Firma poszukiwała narzędzi, które będą zaciągać dane z różnych źródeł i wyświetlać reklamy tylko wtedy, kiedy coś jest w magazynie. Dodatkowo klienci, którzy wykazują zainteresowanie sprzedanymi produktami, powinni otrzymać informację, kiedy towar będzie dostępny.

Działanie

  1. Wykorzystanie Feed Managera
    Dzięki Feed Managerowi sklep internetowy miał zgromadzone dane produktowe w jednym miejscu. Odświeżanie automatyczne umożliwiło rekomendowanie klientom tylko tych produktów, które były dostępne.
  1. Segmentacja klientów
    Podział kontaktów na segmenty pozwolił firmie przeprowadzać spersonalizowane kampanie. Sklep internetowy stworzył również segment z osobami, które kliknęły przycisk o wysyłce powiadomienia, kiedy inne warianty kolorystyczne danego produktu będą znów dostępne. 
  1. Wysyłka powiadomień o ponownej dostępności produktu
    Sklep internetowy wysłał do zainteresowanych wiadomości informujące o pojawieniu się w magazynie towarów, które wcześniej zostały wyprzedane.

Efekty

  • Klienci chętnie odczytywali wiadomości o ponownej dostępności towaru i ponad 40% z nich wróciło do sklepu by kupić wymarzone produkty.
  • Współczynnik konwersji wzrósł o 21%. Użytkownicy chętniej dokonywali zakupów z kampanii reklamowych, prezentujących aktualnie dostępne na stanie rzeczy.
  • Klienci, którzy dostawali powiadomienia o ponownej dostępności produktu, bardzo często dobierali do nich inne rzeczy z oferty. W ten sposób średnia wartość zamówienia wzrosła o 18%.
  • Firma zaobserwowała wyraźną poprawę w sfinalizowaniu transakcji bez rezygnacji z zakupów. O 15% spadł wskaźnik porzuconych koszyków.
Sprawdź iPresso E-commerce

Masz podobny przypadek?

Razem stworzymy rozwiązanie dopasowane do Twojej firmy
Skontaktuj się z nami