Wyzwanie
Duży sklep internetowy zauważył liczne porzucenia koszyka zakupowego. Po przeanalizowaniu zachowania klientów okazało się, że występował duży chaos związany z aktualizowaniem dostępnych produktów i użytkownikom często wyświetlały się reklamy rzeczy, które już od kilku tygodni nie były dostępne na stanie.
Firma poszukiwała narzędzi, które będą zaciągać dane z różnych źródeł i wyświetlać reklamy tylko wtedy, kiedy coś jest w magazynie. Dodatkowo klienci, którzy wykazują zainteresowanie sprzedanymi produktami, powinni otrzymać informację, kiedy towar będzie dostępny.
Działanie
- Wykorzystanie Feed Managera
Dzięki Feed Managerowi sklep internetowy miał zgromadzone dane produktowe w jednym miejscu. Odświeżanie automatyczne umożliwiło rekomendowanie klientom tylko tych produktów, które były dostępne.
- Segmentacja klientów
Podział kontaktów na segmenty pozwolił firmie przeprowadzać spersonalizowane kampanie. Sklep internetowy stworzył również segment z osobami, które kliknęły przycisk o wysyłce powiadomienia, kiedy inne warianty kolorystyczne danego produktu będą znów dostępne.
- Wysyłka powiadomień o ponownej dostępności produktu
Sklep internetowy wysłał do zainteresowanych wiadomości informujące o pojawieniu się w magazynie towarów, które wcześniej zostały wyprzedane.
Efekty
- Klienci chętnie odczytywali wiadomości o ponownej dostępności towaru i ponad 40% z nich wróciło do sklepu by kupić wymarzone produkty.
- Współczynnik konwersji wzrósł o 21%. Użytkownicy chętniej dokonywali zakupów z kampanii reklamowych, prezentujących aktualnie dostępne na stanie rzeczy.
- Klienci, którzy dostawali powiadomienia o ponownej dostępności produktu, bardzo często dobierali do nich inne rzeczy z oferty. W ten sposób średnia wartość zamówienia wzrosła o 18%.
- Firma zaobserwowała wyraźną poprawę w sfinalizowaniu transakcji bez rezygnacji z zakupów. O 15% spadł wskaźnik porzuconych koszyków.