funkcjonalności ipresso

Scenariusze Marketing Automation

Wielokanałowa komunikacja z klientami buduje ich lojalność. Scenariusze Marketing Automation pomogą Ci sprzedawać więcej.

Umów demoDowiedz się więcej

Czym są scenariusze Marketing Automation?

Scenariusze automatyzacji marketingu to zestawy zautomatyzowanych działań marketingowych, zaprogramowanych, aby odpowiadać na konkretne zachowania klientów.

Opierają się na zdefiniowanych przez marketerów regułach i warunkach, aby dostarczać spersonalizowane treści w najbardziej optymalnym czasie.

Podstawowym celem scenariuszy Marketing Automation jest skonstruowanie spójnej i efektywnej ścieżki komunikacji z klientami na różnych etapach ich podróży zakupowej.

Jak wykorzystać scenariusze Marketing Automation?

Wielokanałowa komunikacja

Docieraj do klienta kanałem, w którym jest najbardziej aktywny. Może to być e-mail, SMS, WhatsApp, powiadomienia push. W połączeniu z personalizacją wiadomości zyskujesz pewność, że odbiorca na pewno dostanie Twoją ofertę.

Porzucone koszyki

Wysyłaj automatyczne e-maile lub wiadomości SMS / WhatsApp do klientów, którzy dodali produkty do koszyka, ale nie dokonali zakupu. Włącz oferty specjalne, przypomnienia o opuszczonym koszyku lub zachęty do powrotu.

Lead nurturing

Automatyzacja pozwala dostarczać spersonalizowane treści dostosowane do etapu, na którym znajduje się potencjalny klient.
Dostarczaj informacje, case studies, materiały edukacyjne, żeby przekonać leada do kolejnych kroków.

Oferty specjalne

Wysyłaj automatyczne wiadomości z okazji specjalnych dni (np. Black Friday), urodzin, świąt. Unikalne oferty i rabaty zwiększają lojalność oraz motywują klienta do dokonania zakupu.

Powiadomienia o nowościach

Uruchom scenariusz, który automatycznie informuje klientów o nowych produktach, podobnych do ich wcześniejszych preferencji zakupowych. To utrzyma zainteresowanie marką i zwiększa szanse na sprzedaż.

Reakcje na aktywności klientów

Dostarczaj spersonalizowane treści w zależności od zachowań użytkowników na Twojej stronie. Rekomenduj klientom produkty, którymi naprawdę się interesują.

Opieka posprzedażowa

Wysyłaj automatyczne e-maile potwierdzające po zakupie, a następnie dostarczaj treści związane z zakupionymi produktami, poradami dotyczącymi użytkowania, czy ofertami promocyjnymi na przyszłe zakupy.

Rekomendacja produktów

Automatyzacja wysyłania rekomendacji produktów na podstawie wcześniejszych zakupów lub przeglądanych kategorii. To zwiększa szanse na zainteresowanie klienta oraz dodatkowe zakupy.

Automatyczne respondery

Automatyczne reagowanie na odpowiedzi klientów na e-maile marketingowe, np. dostarczanie dodatkowych informacji, ofert czy zaproszeń do udziału w ankiecie.

Dostosowane kampanie

Wykorzystaj zaawansowaną segmentację klientów i dostarczaj spersonalizowane kampanie marketingowe w oparciu o ich zachowania, preferencje i historię zakupów.

Jak działają scenariusze Marketing Automation w iPresso?

Kreator iPresso Studio

Tworzenie scenariusza Marketing Automation krok po kroku - w kreatorze iPresso wszystko szybko ustawisz. Intuicyjny edytor Drag&Drop pomoże zaprojektować każdy scenariusz.

Segmentacja bazy danych

Precyzyjna segmentacja bazy danych na podstawie różnych kryteriów, takich jak demografia, zachowania zakupowe, historia interakcji z marką itp.

Bloki akcji

Zaplanuj wielokanałową komunikację z klientem: e-mail, SMS, wiadomość głosowa, Web / Mobile Push, WhatsApp.

Predefiniowane szablony scenariuszy

Możesz stworzyć predefiniowane szablony scenariuszy. Dzięki temu nie trzeba za każdym razem tworzyć scenariusza od podstaw (czy przez kopiowanie / edycję), co przy rozbudowanych schematach może zająć sporo czasu.

Notatki w scenariuszu

Dodaj dodatkowe informacje do scenariusza. Będą widoczne w jego podglądzie i edycji - to pomocne zwłaszcza przy modyfikacji scenariusza po dłuższym czasie, kiedy już nie pamiętasz szczegółów.

Raport lejkowy

Przeanalizuj liczbę kontaktów, która przechodziła przez kolejne fazy scenariusza (początek, w trakcie, koniec) i zapisz wyniki jako przejrzysty raport - lejek.

W jakich branżach sprawdzą się scenariusze Marketing Automation?

E-commerce

Automatyzacja kampanii promocyjnych, porzuconych koszyków, rekomendacji produktów oraz lead nurturing. To zdecydowanie zwiększy konwersje w sklepach internetowych.

Finance

Personalizowane kampanie komunikacyjne, powiadomienia o transakcjach, maile transakcyjne. Scenariusze automatyzacji marketingu pomogą w budowaniu zaufania i zwiększą zaangażowanie klientów.

Education

Informacje o nowych kursach, przesyłanie materiałów edukacyjnych, utrzymanie kontaktu z uczestnikami szkoleń, obsługa posprzedażowa.

Travel

Personalizowane oferty podroży, kampanie związane z sezonowymi promocjami, automatyczne powiadomienia o dostępności biletów lub oferty last-minute.

Opieka medyczna

Przypomnienia o wizytach lekarskich, informacje o nowych usługach medycznych, edukowanie pacjentów na temat profilaktyki zdrowotnej.

Raport lejkowy

Przeanalizuj liczbę kontaktów, która przechodziła przez kolejne fazy scenariusza (początek, w trakcie, koniec) i zapisz wyniki jako przejrzysty raport - lejek.

Wypróbuj iPresso już teraz!

30-dniowy trial za 0 zł
Bez
zobowiązań
Działasz,
jak chcesz
Rozpocznij trialDowiedz się więcej o iPresso BASIC
Rozwiązania dopasowane do branży. Zbuduj unikalną przewagę z technologią i wsparciem rozumiejącym specyfikę Twojej firmy.
Umów demoDowiedz się więcej o iPresso Enterprise