Wielokanałowa komunikacja z klientami buduje ich lojalność. Scenariusze Marketing Automation pomogą Ci sprzedawać więcej.
Scenariusze automatyzacji marketingu to zestawy zautomatyzowanych działań marketingowych, zaprogramowanych, aby odpowiadać na konkretne zachowania klientów.
Opierają się na zdefiniowanych przez marketerów regułach i warunkach, aby dostarczać spersonalizowane treści w najbardziej optymalnym czasie.
Podstawowym celem scenariuszy Marketing Automation jest skonstruowanie spójnej i efektywnej ścieżki komunikacji z klientami na różnych etapach ich podróży zakupowej.
Docieraj do klienta kanałem, w którym jest najbardziej aktywny. Może to być e-mail, SMS, WhatsApp, powiadomienia push. W połączeniu z personalizacją wiadomości zyskujesz pewność, że odbiorca na pewno dostanie Twoją ofertę.
Wysyłaj automatyczne e-maile lub wiadomości SMS / WhatsApp do klientów, którzy dodali produkty do koszyka, ale nie dokonali zakupu. Włącz oferty specjalne, przypomnienia o opuszczonym koszyku lub zachęty do powrotu.
Automatyzacja pozwala dostarczać spersonalizowane treści dostosowane do etapu, na którym znajduje się potencjalny klient.
Dostarczaj informacje, case studies, materiały edukacyjne, żeby przekonać leada do kolejnych kroków.
Wysyłaj automatyczne wiadomości z okazji specjalnych dni (np. Black Friday), urodzin, świąt. Unikalne oferty i rabaty zwiększają lojalność oraz motywują klienta do dokonania zakupu.
Uruchom scenariusz, który automatycznie informuje klientów o nowych produktach, podobnych do ich wcześniejszych preferencji zakupowych. To utrzyma zainteresowanie marką i zwiększa szanse na sprzedaż.
Dostarczaj spersonalizowane treści w zależności od zachowań użytkowników na Twojej stronie. Rekomenduj klientom produkty, którymi naprawdę się interesują.
Wysyłaj automatyczne e-maile potwierdzające po zakupie, a następnie dostarczaj treści związane z zakupionymi produktami, poradami dotyczącymi użytkowania, czy ofertami promocyjnymi na przyszłe zakupy.
Automatyzacja wysyłania rekomendacji produktów na podstawie wcześniejszych zakupów lub przeglądanych kategorii. To zwiększa szanse na zainteresowanie klienta oraz dodatkowe zakupy.
Automatyczne reagowanie na odpowiedzi klientów na e-maile marketingowe, np. dostarczanie dodatkowych informacji, ofert czy zaproszeń do udziału w ankiecie.
Wykorzystaj zaawansowaną segmentację klientów i dostarczaj spersonalizowane kampanie marketingowe w oparciu o ich zachowania, preferencje i historię zakupów.
Tworzenie scenariusza Marketing Automation krok po kroku - w kreatorze iPresso wszystko szybko ustawisz. Intuicyjny edytor Drag&Drop pomoże zaprojektować każdy scenariusz.
Precyzyjna segmentacja bazy danych na podstawie różnych kryteriów, takich jak demografia, zachowania zakupowe, historia interakcji z marką itp.
Zaplanuj wielokanałową komunikację z klientem: e-mail, SMS, wiadomość głosowa, Web / Mobile Push, WhatsApp.
Możesz stworzyć predefiniowane szablony scenariuszy. Dzięki temu nie trzeba za każdym razem tworzyć scenariusza od podstaw (czy przez kopiowanie / edycję), co przy rozbudowanych schematach może zająć sporo czasu.
Dodaj dodatkowe informacje do scenariusza. Będą widoczne w jego podglądzie i edycji - to pomocne zwłaszcza przy modyfikacji scenariusza po dłuższym czasie, kiedy już nie pamiętasz szczegółów.
Przeanalizuj liczbę kontaktów, która przechodziła przez kolejne fazy scenariusza (początek, w trakcie, koniec) i zapisz wyniki jako przejrzysty raport - lejek.
Automatyzacja kampanii promocyjnych, porzuconych koszyków, rekomendacji produktów oraz lead nurturing. To zdecydowanie zwiększy konwersje w sklepach internetowych.
Personalizowane kampanie komunikacyjne, powiadomienia o transakcjach, maile transakcyjne. Scenariusze automatyzacji marketingu pomogą w budowaniu zaufania i zwiększą zaangażowanie klientów.
Informacje o nowych kursach, przesyłanie materiałów edukacyjnych, utrzymanie kontaktu z uczestnikami szkoleń, obsługa posprzedażowa.
Personalizowane oferty podroży, kampanie związane z sezonowymi promocjami, automatyczne powiadomienia o dostępności biletów lub oferty last-minute.
Przypomnienia o wizytach lekarskich, informacje o nowych usługach medycznych, edukowanie pacjentów na temat profilaktyki zdrowotnej.
Przeanalizuj liczbę kontaktów, która przechodziła przez kolejne fazy scenariusza (początek, w trakcie, koniec) i zapisz wyniki jako przejrzysty raport - lejek.