Real Time Marketing

Marketing Automation musi reagować natychmiast na reakcje użytkowników, zmieniające się potrzeby klientów, identyfikowane preferencje, a także na wiele innych, czynników wpływających na komunikację.
Technologia iPresso daje takie możliwości - dostarcza kolekcję narzędzi oraz metody przetwarzania danych do prowadzenia działań w czasie rzeczywistym i czasie bardzo zbliżonym do rzeczywistego.

Możliwości

keyboard_arrow_right Błyskawiczna analiza atrybutów i zachowań użytkowników stron i aplikacji mobilnych - przetwarzanie każdego pojedynczego kontaktu

keyboard_arrow_right Kwalifikacja do segmentów większej grupy kontaktów na bieżąco (bez oczekiwania na cykliczne przetwarzanie znane m.in. z klasycznych systemów CRM)

keyboard_arrow_right Wywoływanie działań na poszczególne aktywności kontaktów oraz bardziej złożone sekwencje zachowań

keyboard_arrow_right Pobieranie danych do przygotowania treści “w locie”, obróbka i wyświetlenie wskazanemu użytkownikowi

keyboard_arrow_right Wywoływanie zdarzeń w systemach zewnętrznych (np. call centre)

Wybrane korzyści

keyboard_arrow_right Wzrost konwersji z komunikacji na www i w mobile

keyboard_arrow_right Realizacja strategii Always - ON - marka i firma zawsze dostępne i reagujące 24/7 na zachowania i potrzeby swoich klientów

keyboard_arrow_right Zwiększony cross-sell dzięki błyskawicznej analizie użytkowników

keyboard_arrow_right Wykrywanie sekwencji zachowań i natychmiastowa reakcja na wykrytą potencjalną potrzebę klienta/użytkownika

keyboard_arrow_right Wyświetlanie dopasowanej treści

keyboard_arrow_right Zwiększenie poziomu zaangażowania użytkowników serwisów www, czasu przebywania na stronach lub skrócenie czasu w przypadku dokonywania transakcji

Przykłady zastosowań

Obecny e-konsument jest wymagający i bardziej świadomy tego, gdzie znajdzie to, czego szuka. RTM pozwala dostosować komunikację z konkretnym użytkownikiem w zależności od jego profilu behawioralnego, preferencji i aktywności online. Celem RTM jest natychmiastowe spersonalizowanie komunikatu, aby móc dostarczyć wiadomość o jak najwyższej wartości dla danej osoby. 

Firma A.O.S.H. prowadzi sprzedaż online organicznych produktów spożywczych. Mimo podjętych starań marketingowych oraz wydawałoby się korzystnych cen, ilość opuszczonych koszyków z miesiąca na miesiąc wzrasta mimo zmniejszonego ruchu na stronie, a tym samym niższej sprzedaży.

Krokiem milowym w „ratowaniu opuszczonych koszyków” okazał się mechanizm automatyzacyjny w oparciu o RTM. Po pierwsze, dzięki iPresso, możliwym było wysegmentowanie grupy docelowej, tj. anonimowi użytkownicy, dodający konkretne produkty do koszyka, ale nie finalizujący transakcji i opuszczający stronę. Tym samym, działanie to pozwoliło jasno zdefiniować grupę, do której będzie kierowany komunikat. Po drugie, platforma pozwala na wybór kanału komunikacyjnego - w tym wypadku jest to forma pop-up’u, którego treść uzależniona jest od wartości oraz rodzaju produktów w koszyku.

Taki scenariusz pozwala dotrzeć do konkretnej grupy anonimowych użytkowników, którzy przy próbie wyjścia ze strony otrzymują komunikat, którego celem jest zachęcenie anonimowego użytkownika do kontynuacji zakupów lub check-out’u.

Potencjalny klient skuszony 10% zniżką, rozpoczyna zakupy w sklepie A.O.S.H. Po dodaniu 10 różnych produktów, nie wie, gdzie ma wprowadzić kod zniżkowy, a suma zakupów wydaje się o wiele wyższa niż to, co założył. Dlatego też, postawia opuścić stronę i kieruje kursor w stronę zamknięcia zakładki. W tym momencie, na ekranie pojawia się pop-up ze zdjęciem szczęśliwie wyglądającego farmera zbierającego warzywa z przydomowego ogródka, a pod nim napis „Nie zapomnij o swojej 10% zniżce! Wprowadzisz ją w ostatnim kroku w płatnościach. Zrealizuj zakupy w ciągu 15 min o wartości przynajmniej 100 zł, a otrzymasz od nas dodatkowe 10% na kolejne zakupy!”.

Nasz potencjalny klient nie tylko realizuje swoje pierwsze zakupy, ale również powraca do sklepu ponownie, aby wykorzystać 10% zniżką - co więcej, polecając sklep znajomemu otrzymuje kolejne benefity. Wszystko to zarządzane jest w sposób automatycznie dzięki platformie iPresso. Innymi słowy, nie tylko możliwym jest dokładne wysegmentowanie grupy docelowej, ale natychmiastowa reakcja na jej działania w sposób zindywidualizowany nawet jeśli w grę wchodzi anonimowy użytkownik. Pozwala to firmie na ratowanie porzuconych koszyków, podniesienie ich wartości wraz ze zbudowaniem relacji z Klientem.