eCouponing

Budowanie lojalności, rozszerzanie bazy klientów, akcje sprzedażowe to tylko wybrane zastosowania możliwości jakie rozwiązanie eCouponing wbudowane w iPresso Enterprise. Od prostych mechanizmów z kodami wysyłanymi na e-mail do zaawansowanych programów monetyzacyjnych ze zintegrowanymi liniami produkcyjnymi. iPresso daje olbrzymie możliwości tworzenia programów sprzedażowych i lojalnościowych z wykorzystaniem narzędzi kuponowych zarówno elektronicznych jak również drukowanych.

Możliwości

W wersji podstawowej

keyboard_arrow_right Ładowanie unikalnych kuponów w postaci list kodów

keyboard_arrow_right Wykorzystywanie kuponów w kanałach: e-mail, sms, www, mobile

keyboard_arrow_right Kontrola wykorzystania kuponów

keyboard_arrow_right Raportowanie aktywności związanych z kuponami

keyboard_arrow_right Personalizacja komunikacji związanej z dystrybucją kuponów

keyboard_arrow_right Mechanizmy scoringowe

keyboard_arrow_right Możliwość wykorzystania w programach lojalnościowych wbudowanych w iPresso

W wersji zaawansowanej

keyboard_arrow_right System generowania unikalnych kodów różnego formatów (alfanumeryczne, QR, paskowe)

keyboard_arrow_right Generowanie kodów w bardzo dużych wolumenach (nawet > 500 mln)

keyboard_arrow_right Dystrybucja kuponów w kanałach: e-mail, sms, www, mobile, nadruki, opakowania, korespondencja seryjna i in.

keyboard_arrow_right System kontroli wydawania kuponów/kodów do produkcji i dystrybucji

keyboard_arrow_right Zarządzanie work-flow generowania i logistyki kuponów/kodów

keyboard_arrow_right Analityka kodów, dedykowane raportowanie

keyboard_arrow_right Mechanizmy scoringowe

keyboard_arrow_right Analityka Data Science i modelowanie Machine Learning

Wybrane korzyści

keyboard_arrow_right Zwiększanie wielkości bazy kontaktów

keyboard_arrow_right Większa aktywność kontaktów

keyboard_arrow_right Zwiększenie zaangażowania klientów/konsumentów

keyboard_arrow_right Lojalizacja klientów

keyboard_arrow_right Uniwersalne narzędzia do wykorzystania w różnych akcja promocyjnych

keyboard_arrow_right Obniżenie kosztów prowadzenia programów lojalnościowych i monetyzacyjnych

keyboard_arrow_right Zwiększenie wyników w upsell i cross-sell

keyboard_arrow_right Pełniejsze informacje o klientach/konsumentach

Przykład zastosowania

Prywatna uczelnia Masters&Puppets postawiła sobie za cel 20% wzrost liczby obecnych studentów I stopnia zapisanych na kontynuowanie studiów magisterskich. W związku z wyższym kosztem pozyskania nowych kandydatów, uczelnia zdecydowała się na ustalenie budżetu marketingowego celem wystosowania komunikatów do obecnych studentów celem zachęcenia do podjęcia studiów II stopnia w ramach Masters&Puppets. 

Tym samym, dział marketingu zatroszczył się o sferę komunikacji w mediach społecznościowych oraz serię reklam i zdarzeń związanych ze środowiskiem influencerów, co ma zachęcić obecnych studentów na pozostanie na uczelni. Obecni studenci mają możliwość uzyskania korzystnej oferty cenowej wraz z brakiem opłaty wpisowej.

Jednak, mimo poprawnie przeprowadzonej kampanii w mediach społecznościowym, koniecznym jest podjęcie się działań angażujących obecnych studentów, którzy odwiedzają stronę internetową uczelni. Jest to kluczowym aspektem, ponieważ monitorowanie ich aktywności na stronie pozwala na dostosowanie treści komunikatów, które są dla nich wartościowe.

Stąd też, dział marketingu decyduje się na użycie platformy iPresso, aby zbudować scenariusz aktywizujący anonimowych użytkowników przyporządkowanych do segmentu obecnych studentów Masters&Puppets.

Takiej grupie studentów zaoferowany zostanie specjalny zniżkowy kod w ramach wykorzystania funkcjonalności eCouponing.

Jak to wygląda w praktyce? Konkretny użytkownik odwiedza stronę uczelni poprzez kliknięcie w sekcję „dla studenta”, a następnie „studia II stopnia”. Przejście poprzez konkretną sekwencję stron oraz rodzaj przeglądanych stron wskazuje na to, że osobą przeglądającą jest obecny student uczelni. Dlatego, po upływie kilku sekund, otrzymuje pop-up z zachętą do podzielenia się swoją opinią na temat obecnego doświadczenia jako student. W zamian otrzyma on dodatkową dedykowaną zniżkę na pierwszy semestr studiów II stopnia. Student wyraża swoją opinię, a po kilku sekundach otrzymuje wiadomość mailową z warunkami zrealizowania zniżki.

Co zyskuje uczelnia? Po pierwsze, uzyskana w procesie zostaje kluczowa informacja odnośnie opinii studenta względem uczelni, co oznacza, że uczelnia ma możliwość poznania pozytywnych i negatywnych odczuć odnośnie programu oraz organizacji studiów. Jest to kluczową informacją, aby utrzymać i podnieść standard. Po drugie, bardzo ważna jest również relacja z samym studentem - podkreślenie jak ważna jest jego opinia. Stanowi to o wartości relacji. W momencie podzielenia się opinią i gdy studenta zapewni się o tym z jaką powagą traktowana jest ta opinia, staje się on automatycznie “prosumentem” w tym kontekście. To bardzo ważne dla długoterminowej relacji.

Co zyskuje student? Student staje się aktywną częścią środowiska uczelnianego w kontekście treści oraz standardów. Czuje się ważny, jest bardziej zmotywowany. Pierwszy krok do bycia ambasadorem konkretnej marki, a  zniżka to też odciążenie finansowe.