funkcjonalności ipresso

Raporty RFM

Skuteczna analiza danych to klucz do sukcesu.
Raporty RFM pozwolą zrozumieć i skutecznie zarządzać relacjami z klientami.

Umów demoDowiedz się więcej

Czym są raporty RFM

RFM to skrót od Recency, Frequency, Monetary. Raport skupia trzy najważniejsze elementy analizy danych o klientach.

Recency

Odnosi się do ostatniej transakcji dokonanej przez klienta. Osoby, które dokonują zakupów w najbliższym czasie są bardziej skłonne do ponownych transakcji. Dzięki temu zidentyfikujesz aktywnych i zainteresowanych Twoją ofertą klientów.

Frequency

Mierzy, jak często klient kupuje. Osoby o wysokiej częstotliwości zakupów generują większe przychody. Analiza częstotliwości pozwoli zidentyfikować lojalnych klientów, regularnie korzystających z Twojej oferty.

Monetary

Ocenia, ile pieniędzy klient wydał na Twoje produkty. Osoby o wyższej wartości monetarnej są kluczowi dla wzrostu przychodów. Analiza wartości monetarnej pozwoli zidentyfikować klientów przynoszących największe zyski dla firmy.

Jak wykorzystać raporty RFM?

Segmentacja

W odróżnieniu od innych raportów RFM, ta funkcjonalność iPresso pozwoli Ci nie tylko analizować dane, ale od razu segmentować poszczególne grupy klientów. Stwórz dla tych segmentów scenariusze Marketing Automation i docieraj do nich z odpowiednią komunikacją.

Personalizacja

Na podstawie danych z analizy Recency możesz dostosować ofertę do najbardziej aktywnych klientów i pobudzić do działania osoby, które dawno nic nie kupiły.

Programy lojalnościowe

Analiza częstotliwości pozwoli Ci zidentyfikować regularnych klientów, którzy mogą być bazą do stworzenia skutecznego programu lojalnościowego.

Targetowane kampanie

Dzięki analizie wartości monetarnej możesz skoncentrować się na klientach o najwyższej wartości, a przez to zwiększyć efektywność swoich kampanii i zarabiać więcej.

Niższe koszty akwizycji klientów

Możesz skoncentrować się na przyciąganiu nowych klientów, zwłaszcza tych, którzy mają potencjał stać się lojalnymi. Nie musisz rozpraszać się na segmenty o mniejszym potencjale.

Monitorowanie skuteczności

Raporty RFM pozwalają śledzić skuteczność działań marketingowych i dostosować strategię komunikacyjną w czasie rzeczywistym.

Jak działają raporty RFM w iPresso?

Klienci dokonujący zakupów w Twojej firmie są sklasyfikowani przez system.
Klasyfikacja kontaktów jest ustawiona domyślnie. Możesz w każdej chwili zmienić nazwy oraz ilość zbiorów klientów.
Raport odświeża się automatycznie raz na dobę, w nocy - tak, by rano dostarczyć Ci najbardziej aktualne dane.
Z klientów z danej grupy możesz utworzyć segment, który wykorzystasz w scenariuszach Marketing Automation, np. kusząc zniżkami klientów, którzy dawno nic nie kupili.

W jakich branżach sprawdzą się raporty RFM?

E-commerce

Sklepy internetowe mogą skorzystać z raportów RFM do personalizowania doświadczeń zakupowych, zrozumienia nawyków zakupowych klientów, zoptymalizowania działań marketingowych.

Travel

Raporty RFM pomagają zrozumieć zachowania klientów i dostosować strategie marketingowe. Są przydatne do identyfikacji grup klientów o najwyższej wartości oraz do personalizacji komunikacji z nimi. Dzięki analizie czynników RFM można skoncentrować wysiłki na klientach, którzy są bardziej skłonni do częstych zakupów, generują większe przychody, lub ostatnio korzystali z usług podróżniczych.

Finance

Firmy z branży finansowej mogą wykorzystać raporty RFM do analizy zachowań klientów, identyfikacji potencjalnych klientów dla nowych produktów, monitorowania aktywności transakcyjnej.

Oczywiście raporty RFM w iPresso są elastycznym narzędziem, które można dostosować do różnych branż i biznesów, aby zwiększyć skuteczność kampanii marketingowych, zarządzania klientami i generowania większych przychodów.

Wypróbuj iPresso już teraz!

wybierz opcję na swoje potrzeby

iPresso BASIC

  • 30-dniowy trial za 0zł
  • Bez zobowiązań
  • Działasz, jak chcesz
Rozpocznij trial

iPresso ENTERPRISE

Rozwiązania dopasowane do branży. Zbuduj unikalną przewagę z technologią i wsparciem rozumiejącym specyfikę Twojej firmy.

Umów demo