Personalizacja

Tysiące, miliony kontaktów i tyle samo indywidualnych komunikatów. Od e-maila wysłanego w najdogodniejszym czasie po automatycznie personalizowaną treść strony. Automatycznie i jak należy.

Co personalizuje iPresso?

Personalizuj przekaz co do czasu, treści, kanału komunikacji i formy.

keyboard_arrow_right Personalizacja czasu komunikacji - dla każdego użytkownika/klienta/potencjalnego klienta komunikat będzie wysyłany w najbardziej dogodnym czasie. Przecież nie ma sensu wysyłać miliona e-maili w tym samym czasie do wszystkich.

keyboard_arrow_right Personalizacja może być wielokanałowa - automatyczne dostosowywanie dogodnego kanału komunikacji dzięki zaawansowanym scenariuszom np. część użytkowników otrzyma e-mail, inni sms, a niektórzy webpush.

keyboard_arrow_right Personalizacja treści - można korzystać nie tylko z posiadanych danych o kontaktach i używać ich imion, miast, stanowisk itp. atrybutów, ale również dobierać odpowiednią ofertę

keyboard_arrow_right Personalizacja formy komunikatu - nie do każdego trafi i będzie najbardziej dogodny ten sam komunikat w tej samej formie. Można zróżnicować język komunikatu (np. dla grupy młodzieży i osobno dla klientów firmowych) aby był bardziej zrozumiały i adekwatny. Doborem wariantu zajmuje się już oczywiście iPresso.

Jak szeroko można personalizować?

Segmenty

keyboard_arrow_right Pozwala automatycznie kwalifikować kontakty do segmentów prowadząc dla nich zindywidualizowaną komunikację wg spełniających kryteria scenariuszy.

Mikrosegmenty

keyboard_arrow_right Segmenty mogą być zawężone do bardzo szczegółowo i precyzyjnie opisanych grup. Może ich być wiele i nie muszą być liczne, ale dzięki temu można prowadzić selektywną komunikację o wysokiej skutecznośc

Użytkownicy anonimowi

keyboard_arrow_right Użytkownik, który odwiedza stronę www pierwszy raz i jest anonimowy wcale nie musi być pozostawiony bez odpowiedniej obsługi. System będzie obserwował dyskretnie sekwencje jego zachowań i w zależności od potrzeb oraz klasyfikacji reagował dobierając treść i formę komunikacji on-site.

Indywidualny klient - 1:1

keyboard_arrow_right Najbardziej wyrafinowana forma komunikacji z wykorzystaniem automatyzacji, która przy odpowiednim przygotowaniu scenariuszy dostarcza najwyższej jakości obsługę klienta zarówno w przypadku serwowanych treści jak również w sprzedaży, obsłudze posprzedażowej, budowaniu lojalności i innych. W tym modelu komunikacji gdy kontakt jest już zarejestrowany i rozpoznany za swoją zgodą można uzyskać efekt nawet setek tysięcy indywidualnie obsługiwanych klientów jeszcze bez udziału np. handlowca.

keyboard_arrow_right Zmieniaj stronę www dla każdego użytkownika - iPresso daje bogactwo narzędzi do dostosowywania treści stron www bez konieczności ingerowania w CMS ani zatrudniania programistów. Można wyświetlać nie tylko tzw. layery typu pop-up, notyfikacje, sidebar itp. ale również dostosowywać bloki a nawet podmieniać całą zawartość!

keyboard_arrow_right Personalizacja dopasowana do branży - Dzięki segmentacji i analizie zachowań użytkowników można szybko identyfikować użytkowników potencjalnie zainteresowanych konkretną kategorią oferty np. dla branży. I właśnie dla nich przygotować niezależną strategię komunikacji i serwowania treści.

Przykład zastosowania

Nie od dzisiaj wiadomo, że właściciele czworonogów stanowią bardzo charakterystyczną grupę docelową, której proces zakupowy uzależniony jest nie od ich preferencji, ale cech charakterystycznych ich zwierząt. Co to oznacza? Mianowicie, że posiadając psa lub kota określonej rasy oraz wieku, potencjalny klient kieruje się zakupem takich produktów, które będą najbardziej wartościowe dla pupila, gdzie cena będzie korespondowała do jakości.

Misją producenta karmy dla kotów Briox jest przede wszystkim dostarczenie klientów wysokiej jakościowo karmy w oparciu o organiczne składniki. Dział marketingu Briox wystosował szereg komunikatów w mediach społecznościowych, mających za zadanie zachęcenie właścicieli czworonogów do podzielenia się opinią odnośnie zakupionych karm celem uzyskania darmowych próbek najnowszej karmy w sklepach stacjonarnych. Właściciel czworonoga trafia na stronę producenta, gdzie wita go formularz odnoszący się do kampanii w mediach społecznościowych z prośbą o podanie danych kontaktów oraz tych odnośnie zwierzęcia (wiek, rasa, dolegliwości, kondycja etc).

Właściciel kota jest zdeterminowany, aby uzyskać zniżkę, podaje dane, które automatycznie trafiają do iPresso. Dzięki temu, w systemie tworzona jest „relacja” między określonym zwierzęciem (z jego cechami) i właścicielem. Mechanizm ten pozwala na spersonalizowanie wiadomości e-mail, która trafia do Klienta, który otrzymuje specjalny kod do zrealizowania w sklepie stacjonarnym, gdzie otrzyma on specjalnie dobraną karmę do potrzeb zwierzęcia na podstawie danych, które wyszczególnił w scenariuszu.

Co więcej, nasz właściciel kota, po tygodniu od zrealizowania kodu zniżkowego, otrzymuje kolejny spersonalizowany e-mail z prośbą o podzielenie się opinią, czy kotek o imieniu Mruczek, lat 15, rasa „dachowiec” polubił karmę, czy też nie oraz o subiektywne odczucia właściciela względem produktu.

Tym samym, ścieżka komunikacji z Klientem jest uzależniona od posiadanego zwierzęcia i dlatego też, wszelkie oferty są celnie dopasowane.

Z drugiej strony, firma posiada szereg cennych informacji, które pozwalają na dalszą personalizację komunikatów podczas kolejnych wysyłek (e-mail, push notyfikacje) oraz wizyt na stronie.

Dobrym przykładem kontynuacji ścieżki komunikacyjnej może też być spersonalizowany newsletter w okresie świątecznym, np. Czy Mruczek otrzymał już prezent od Świętego Mikołaja? Kup karmę X dla pupila w naszym sklepie internetowym do 22 grudnia i otrzymaj darmową zabawkę dla Mruczka. Tego typu komunikaty bogate w elementy odnoszące się do konkretnego odbiorcy pozytywnie przechodzą przez filtry SPAMu i docierają do Klienta docelowego, który po samym tytule wiadomości czuje, że wiadomość jest skierowana dokładnie do niego, a nie do masowego odbiorcy. Jest to kluczowe w budowaniu relacji z właścicielami czworonogów (i nie tylko!).